Groot gebouwLocatie

Er zijn 71 opdrachten gevonden met dit trefwoord.

  • Overtuigend? Aflevering S24E08

    Op basis van hun positie in de groep, krijgen de kandidaten speeltijd. In een lasergame-spel mag ieder van hen mag een opdracht uitvoeren voor geld of jokers. De meest vertrouwde persoon heeft daarna het laatste woord.

  • Genoten Aflevering S24E07

    Een orkest speelt een stukje van de begintune van WIDM. Met vijf muzikale deelopdrachten in duo's, kunnen de deelnemers de rest van de partituur verzamelen en geld verdienen.

  • Molypmische spelen Aflevering S24E02

    Een deel van de groep loopt estafette. Met elk rondje worden aanwijzingen verdiend om borden op de tribunes te plaatsen. Samen vormen die het te winnen bedrag.

  • Verschijning Aflevering S23E05

    In een spookachtig hotel helpen vier kandidaten de geest van Katie. Ze verzamelen zo karakteromschrijvingen. Intussen hebben Soy en Nabil voor elke kandidaat geld in één van twee enveloppen gedaan. Wie de juiste karakteromschrijving weet, mag één van deze enveloppes openen. Zo kunnen geld en jokers verdiend worden.

  • Het schip ingaan Aflevering S23E03

    Op een groot trainingsschip zoeken drietallen naar ijsblokken. Daarin zijn locaties met puzzelwoorden verstopt. De woorden samen leiden tot de oplossing die 2000 euro waard is... of drie jokers.

  • Stalen zenuwen Aflevering S23E02

    De kandidaten moeten stenen verzamelen, die met een machine in balletjes veranderen. Die moeten trappen op gesjouwd worden naar geldkokers. Intussen probeert Sarah haar terugkomst te verdienen met een zenuwspiraal die de anderen onder stroom zet.

  • Alarmerend Aflevering S22E09

    De kandidaten gaan omstebeurt een villa binnen waar geld verstopt ligt. Er zijn ook sensoren en een beveiligingsmedewerker die ze moeten omzeilen.

  • Binnenskamers Aflevering S22E09

    In het hoofdkantoor van de geheime dienst gaat de groep als spion aan de slag. Cryptische aanwijzingen leiden hen hopelijk naar het juiste personage met geld voor de pot.

  • Testafette Aflevering S22E07

    De kandidaten moeten individueel drie opdrachten uitvoeren. Hoe sneller ze dat doen, hoe meer keuze ze hebben voor een straf of beloning bij het maken van de test.

  • In het verschiet Aflevering S22E06

    Drie kandidaten zoeken sleutels, openen kistjes met pijlen en vuren die met een boog af richting een speedboat. De anderen plukken ze uit het water, zoeken in een bunker naar gezonken kistjes en openen die met de codes op de pijlen.

  • Luid sprekers Aflevering S22E04

    In een grote silo moeten kandidaten woorden en stukjes zin naar elkaar roepen op het juiste moment. Kunnen ze rustig blijven en elkaar verstaan?

  • Hoog spel spelen Aflevering S22E04

    De kandidaten worden duo's. Steeds zal één van hen rechtop or op z'n kop aan een touw een silo afdalen, of boven blijven. De ander zet in op die opties, met geld, jokers en niets.

  • Waar rook is, is vuur Aflevering S22E03

    In drietallen gaat de groep lasergamen. In het veld staat voor elke kandidaat een eigen kistje met geld, dat met een vingerafdruk geopend wordt.

  • Rij gedrag Aflevering S21E08

    In een theater staan foto's van oud-deelnemers op alle stoelen. Muzikale hints geven aan, welke foto's op welke rijen moeten komen.

  • Steen goed Aflevering S21E07

    In stenen in een mijn zitten kluisnummers verstopt. In die kluizen zitten kledingstukken. Als de groep de juiste soortgelijke kledingstukken ophijsen, zijn de overgebleven kledingstukken geld waard.

  • Ontsnappen Aflevering S21E06

    Elke kandidaat zit in een cel opgesloten. Als ze die uitkomen, de opdrachten goed uitvoeren én goed samenwerken, kunnen ze 1500 euro verdienen en ontsnappen.

  • Meeliften Aflevering S21E04

    Drie kandidaten staan op een eigen verdieping om vragen te stellen. De anderen komen bij hen langs in een continu bewegende lift.

  • Rode draad Aflevering S21E03

    Van vier duo's gaat steeds één kandidaat abseilen. Onderweg moeten er van vijf kokers, twee meegenomen worden. De andere kandidaten weten wat de aanwijzingen bij de kokers betekenen. Rik gooit onverwacht nog een dilemma in de groep.

  • Om de tuin leiden Aflevering S21E02

    Twee teams krijgen een rondleiding in en om een kasteel. Twee coordinatoren moeten een deel van elk team in het geheim opdrachten laten uitvoeren.

  • De dans ontspringen Aflevering S21E02

    In een spookachtige setting moeten de kandidaten zonder geluid te maken, de juiste kistjes met geld openen. De andere kistjes zijn muziekdoosjes die bewaakt worden door blinde, gewapende ballerina's.

  • (Weer) achter je rug Aflevering S20bE07

    Opnieuw mogen de kandidaten ieder een ruïne in voor advies van een oud-mol. Daarna kiezen ze één vijf bakjes en mogen de inhoud hebben. Maar de keuzes zijn deze keer anders...

  • Meesterwerken Aflevering S20bE04

    In twee duo's maken kandidaten replica's van bekende schilderijen zonder het origineel te zien. Daarna moet een drietal in het Uffizi-museum de juiste originelen aanwijzen.

  • Fortuin? Aflevering S20bE03

    Met vier deelopdrachten in een fort kunnen schilden verdiend worden. Daarna moet met pijl en boog geschoten worden; elk geraakt schild is 200 euro waard.

  • Meeslepend Aflevering S20bE02

    Duo's leggen een parcours af waar zich boobytraps en sluipschutters bevinden. Elk duo kan de kist een stuk verder schuiven en vullen met jokers en geld. Als de kist de finish bereikt, is de inhoud voor de groep.

  • Achter je rug Aflevering S20bE01

    Elke deelnemer gaat het kasteel van Poppi binnen, bekijkt de inhoud van vijf kistjes en luistert naar advies van een oud-mol. Op de terugweg mogen ze de inhoud van één kistje meenemen, maar zijn ze scherp genoeg?

  • Kleur rijk Aflevering S20E07

    In een fabriekshal rijden autootjes rond in allerlei kleuren, beplakt met informatie. Terwijl één kandidaat aantekeningen maakt, moet de rest observeren en informatie doorgeven. Dan stelt Rik drie simpele vragen.

  • Mol laser Aflevering S20E07

    De kandidaten spelen duels met lasergamen, tegen de mol. Er zijn lampjes die ze van kleur kunnen laten veranderen. Groene lampjes leveren 100 euro op, rode kosten 100 euro. Het bedrag van de mol telt uiteindelijk niet mee.

  • Vuurwerk Aflevering S20E02

    Om gekleurd vuurwerk te activeren, moeten de kandidaten kastjes met printplaatjes afmaken met gekleurde draadjes. Als ze de kastjes onderling ook nog verbinden, verdienen ze een bonus.

  • Afgeschermd Aflevering S20E01

    Elke kandidaat kiest tussen geluk en wijsheid en neemt daarna een sleutel. Die leidt tot een kistje met Chinese tekst. Wie deze tekst kan terugvinden op een enorme muur, verdient een belangrijk voorwerp.

  • Steentje bijdragen Aflevering S19E06

    Bij een stenenfabriek zijn vijf puzzels te vinden die elk 250 euro waard zijn. De groep mag bij elke puzzel 250 euro extra inzetten uit de pot, die verdubbeld of verloren kan worden. Stiekem zijn ook nog jokers verstopt bij deze opdrachten!

  • Serenade Aflevering S19E04

    Acht kandidaten, twintig balkons. Op een aantal daarvan hangen aanwijzingen die hen moeten helpen om uit te puzzelen welke kandidaat op welk balkon thuishoort. Lukt het ze zonder aantekeningen om dit raadsel op te lossen?

  • Uit stralen Aflevering S19E02

    De kandidaten gaan omstebeurt tien minuten een donkere kamer met een labyrinth van laserstralen binnen. Ze moeten ieder op twee plekken met hun naam, geld oppikken en op tijd terugkomen zonder geraakt te zijn door een laserstraal.

  • Oplichten Aflevering S18E07

    In een control room kunnen vijf opdrachten gezien worden en vijf klokken. De kandidaten moeten de opdrachten vinden en oplossen, zonder dat hun klok op 0 komt.

  • Sleutelpositie Aflevering S18E06

    Vier van de vijf kandidaten wordt opgesloten in een groot hotel; samen hebben ze de sleutels van alle kamers. In de lege kamers ligegn geld, jokers en aanwijzingen

  • Woordzoekers Aflevering S18E05

    In een grote fabriekshal is een woordzoeker op de vloer afgebeeld. Met verf en rollers moet de groep in een kwartier alles wegstrepen en een slotzin overhouden.

  • Rode draad Aflevering S18E04

    De opbrengst van deze opdracht zit in één enveloppe, maar niemand weet welke. Hoe meer kandidaten een envelop naar de overkant tokkelen, hoe groter de kans op succes.

  • Aanschuiven Aflevering S18E02

    In een theater kijken de spelers vanuit vier lodges naar een toneelstuk. Intussen moeten ze van plaats verwisselen op basis van cryptische aanwijzingen van Art. Het laatste berichtje komt echter niet van Art...

  • Underground Aflevering S17E06

    In een ondergrondse ruimte vol poppen mogen twee kandidaten rondlopen en onthouden waar plus- en mingeld te vinden is. Als de rest beneden komt en hun aanwijzingen volgt, zijn de poppen tot leven gekomen en is het pikkedonker...

  • Papierfabriek Aflevering S17E02

    Verspreid over het complex van een gesloten papierfabriek liggen zeven opdrachten die alleen met samenwerking en communicatie uitgevoerd kunnen worden. De kandidaten gaan ijverig aan de slag, maar kunnen ze wel vertrouwen op hun partners?

  • Van voor naar achteren Aflevering S16E09

    Eén van de kandidaten krijgt een bodycam. De anderen moeten hem door een druk resort leiden, naar Art. Onderweg komen ze geld tegen. Dat mogen ze alleen houden als de bodycam geen enkele gast op de foto zet!

  • Meten is weten Aflevering S16E08

    Met touwen moet het oppervlak van een enorme fabriekshal in stukken verdeeld worden volgens een tangram-afbeelding. Het aantal Mol-kaartjes op de grond in bepaalde vakken vormt opgeteld de code van een kluis met geld.

  • Geldklokken Aflevering S16E08

    In een grote fabriekshal zijn klokken verstopt die aftellen vanaf verschillende bedragen. Zodra een klok gevonden en gestopt wordt, is het resterende bedrag voor de pot. Klokken lopen echter door tot ver onder het nulpunt, dus het is zaak om op tijd te komen!

  • Klooster Aflevering S16E02

    Vijf duo's krijgen een dilemma. Gaat één van hen een klooster in voor aanwijzingen terwijl de ander jokers krijgt? Of vertrouwen ze elkaar niet voldoende?

  • Theefabriek Aflevering S15E08

    In een verlaten theefabriek staan vele fotocamera's opgesteld die elk volgens hun eigen ritme periodiek een foto maken. Elke kandidaat krijgt tien minuten om ongezien vijf enveloppes te verzamelen waarin per speler in totaal 500 euro zit. Wie dat ongezien binnen brengt, verdient dat bedrag voor de pot.

  • De rondleiding Aflevering S15E05

    Twee kandidaten organiseren een rondleiding door een tempel en moeten intussen stiekem geld of jokers pakken. De anderen weten hier niets van af en luisteren aandacht. Na afloop wordt hun kennis getest en blijken de jokers zó weer verdwenen te kunnen zijn. Of wil de groep geld verdienen?

  • Russisch roulette Aflevering S15E04

    Omstebeurt mogen de kandidaten naar een tempel met daaromheen twaalf schaaltjes met interessante voorwerpen. Ze mogen de schaaltjes in één richting langslopen tot ze een voorwerp kiezen en meenemen. Komen ze de bom tegen, dan liggen ze uit de opdracht. En er is ook nog een zwarte vrijstelling...

  • Laser opdracht Aflevering S15E03

    De kandidaten gaan lasergamen in een donkere loods vol oude tuktuks en vrachtwagens. In duo's moeten ze enveloppes geld uit de tuktuks halen en naar een eindstreep brengen zonder uitgeschakeld te worden door scherpschutters en boobytraps.

  • National Gallery Aflevering S15E02

    In de National Gallery mag de groep een halve minuut een ruimte met 84 schilderijen bekijken. Daarna moeten ze in de ruimte ernaast dezelfde schilderijen in de juiste volgorde ophangen. Tussendoor mogen ze spieken, maar dat kost 100 euro per persoon per tien seconden...

  • Schermen Aflevering S15E01

    In een verlaten politiebureau zijn negen rode lijnen verstopt. Met camera's moeten deze gefilmd worden, zodat op de beeldschermen in de control room een doorlopende rode lijn ontstaat.

  • Station Aflevering S15E01

    De groep gaat aan de hand van foto's op zoek naar vijf reizigers die de trein zullen pakken. Vier van hen hebben geld bij zich voor de groep; de vijfde draagt twee vrijstellingen met zich mee. Vinden ze deze reizigers voordat hun trein vertrekt?

  • Appartement zoeken Aflevering S14E03

    Twee kandidaten worden naar een appartement in een hoog gebouw gebracht. Twee andere teams moeten hen binnen een uur vinden. Ze bepalen zelf met welke zware of lichte tas ze sjouwen, maar weten niet wat deze op zal leveren...

  • Televisiestudio Aflevering S14E02

    In een verlaten televisiestudio zijn vijf opdrachten met geld te vinden. Vanuit de controlekamer is te zien, hoe de vijf opdrachten eruit zien. Maar de tijd per opdracht is beperkt en wie te laat is, ligt uit het spel.

  • Seinen Aflevering S14E01

    Twee kandidaten gaan proberen met een laserpen een cijfercode te seinen naar vier andere duo's. Die staan echter met kleine zaklampen verspreid over hoge gebouwen aan de overkant van een brede rivier. En helaas is er meer licht te zien die avond.

  • Bibliotheek Aflevering S13E09

    In een bibliotheek liggen de tien molboekjes verstopt, naast de lievelingsboeken van de betreffende kandidaten. Elk lievelingsboek levert geld op voor de pot, maar de kandidaten moeten wel kiezen tussen het molboekje en het lievelingsboek. Hoeveel geld is extra informatie hen waard?

  • Postkantoor Aflevering S13E08

    Een loden bal hangt aan vier touwen en moet in één van drie vazen terecht komen. De touwen lopen door een oud postkantoor, zodat de kandidaten elkaar vanaf de uiteindes van de touwen niet kunnen zien. Door de grootte van het postkantoor blijkt ook communiceren lastig...

  • Munitiedepot Aflevering S12E04

    Bij elke kandidaat hoort een bunker met een graffiti-tekst, maar iedereen begint op de foute plek. Per tandem verplaatsen steeds twee kandidaten zich, waarna één van hen afgewisseld wordt. Is iedereen tijdig op de goede plek?

  • Mijnenveld Aflevering S11E02

    In een duistere ruïne is een route uitgezet vol boobytraps, scherpschutters en landmijnen. De kandidaten gaan alleen of in duo's op pad en proberen geld in een kluis te stoppen.

  • Route Aflevering S11E01

    Omstebeurt lopen de kandidaten een route door een museum. Onderweg komen ze een reeks kostbaarheden tegen waarvan ze er één mogen meenemen. Ze mogen echter nergens omkeren.

  • Vuurwerk Aflevering S11E01

    In een voetbalstadion moet de groep een code maken met zes kleuren, waarmee ze woorden kunnen verzenden. Dan wordt de groep gesplitst in zenders en ontvangers. De kleuren worden echter op een spectaculaire manier overgebracht.

  • Examen Aflevering S10E04

    In een verlaten schoolgebouw liggen tien opgaven klaar in tien lokalen. De kandidaten hebben twintig minuten de tijd en elk goed antwoord is 250 euro waard. Maar een fout antwoord betekent, dat één kandidaat in het lokaal achterblijft...

  • Brug, boot en helikopter Aflevering S10E01

    Vier kandidaten moeten op de juiste pijlers van de brug gaan staan; elke pijler is een windrichting. De vier in de boot moeten met gekleurde vlaggen doorseinen wat zij zien, naar de laatste twee in een helikopter. Zij moeten dit gebruiken om kistjes te openen met de juiste sleutel.

  • Geld zoeken Aflevering S09E02

    Twee groepen moeten elk een groot gebouw doorzoeken, waar geld en een vrijstelling verstopt liggen. De ene groep met z'n allen tegelijk, de andere omstebeurt. Maar wie vindt die vrijstellingen en wat hebben de groepen met elkaar te maken?

  • Camera's zoeken Aflevering S09E01

    In een fabriekshal staan tien televisieschermen. Hun beeld is afkomstig van verborgen camera's. Elke kandidaat moet voor de juiste camera gaan staan, zodat de televisieschermen samen de groepsfoto vormen.

  • Vrijstelling Aflevering S08E05

    Omstebeurt krijgen alle kandidaten een aanbod van Pieter Jan. Eerst biedt hij hen een nachtje in het luxe hotel in ruil voor duizend euro uit de pot, daarna een vrijstelling voor dezelfde prijs. Wie hapt toe?

  • Liften Aflevering S07E06

    Elke kandidaat gaat met Karel in een lift op en neer door een hotel. Wie drie vragen goed beantwoordt, ziet na de derde stop de mol en verdient duizend euro voor de pot.

  • Test Aflevering S06E04

    Iedereen moet de test maken, maar dit keer telt ook de tijd mee die men nodig heeft om in de testruimte te komen. Onderweg kunnen geld en jokers verdiend worden én ze krijgen allemaal een onverwacht dilemma voor hun kiezen...

  • Gevangenis Aflevering S04E10

    De finalisten worden individueel opgesloten in een gevangeniscomplex en moeten elkaar helpen te ontsnappen. Ze kunnen op verschillende manieren met elkaar communiceren.

  • Lasertunnels Aflevering S04E01

    De kandidaten proberen een laser door een tunnelstelsel onder George Island te leiden. Als de laser op het slot van de uitgang valt, kunnen ze op tijd de tunnel uit.

  • Kamers Aflevering S03E10

    De kandidaten worden in ondergrondse kamers opgesloten en moeten samen de uitgang van de achtste kamer bereiken. Daarvoor krijgen ze een aantal rare spullen mee.

  • Fort verdedigen Aflevering S02E06

    De kandidaten moeten een hele dag een fort verdedigen. In dat fort bevindt zich een geldkistje met geld voor de pot. Ze worden aangevallen door een heel leger met laserpakken.

  • Gevangenis Aflevering S02E06

    Drie kandidaten worden opgesloten in een oude gevangenis. Ze moeten elkaar helpen ontsnappen maar dat is nogal een puzzel.

© 2023 Ronald van der Velden