Puzzels en bordspellenPuzzelvorm

Er zijn 48 opdrachten gevonden met dit trefwoord.

  • Niets is iets Aflevering S24E06

    In het bos liggen stenen met maya-getallen. Die moeten gecombineerd worden tot torens met de juiste waarde, om geld te verdienen.

  • Binnenskamers Aflevering S22E09

    In het hoofdkantoor van de geheime dienst gaat de groep als spion aan de slag. Cryptische aanwijzingen leiden hen hopelijk naar het juiste personage met geld voor de pot.

  • Testafette Aflevering S22E07

    De kandidaten moeten individueel drie opdrachten uitvoeren. Hoe sneller ze dat doen, hoe meer keuze ze hebben voor een straf of beloning bij het maken van de test.

  • Binnen en buiten bereik Aflevering S22E02

    Op een draaiende schijf staan tafels met opdrachten. De kandidaten staan rondom deze schijf en moeten de langskomende opdrachten uitvoeren. De tweede groep neemt juist plaats op de draaischijf.

  • (Af)troeven Aflevering S22E01

    Twee teams moeten puzzels oplossen. Het ene team verdient geld, het andere troeven. Dan krijgt het geldteam een dilemma voorgeschoteld.

  • Voor joker staan Aflevering S21E08

    Een kandidaat gaat stuntvliegen. Deze ontvangt instructies van een medespeler op de verkeerstoren en geeft ze door aan een derde, die een blinde legpuzzel moet afmaken.

  • Ontspoord? Aflevering S21E05

    In een rijdende trein moeten twee teams elk drie opdrachten uitvoeren. Daarmee komen ze steeds een wagon dichter bij de klok die de opbrengst aangeeft... en bij de drie vrijstellingen.

  • Wegdenken Aflevering S20bE07

    De groep speelt scrabble met enorme tonnen langs een zandpad. Elke ton heeft een letter met een waarde. Door tonnen te wisselen, moeten ze woorden maken.

  • Stuk voor stuk Aflevering S20bE05

    Op een strand liggen twaalf zware puzzelstukken. Op elk stuk zit een aanwijzing die naar een opdracht verwijst. Als de opdrachten op volgorde liggen, kan de puzzel opgelost worden.

  • Vak werk Aflevering S20E06

    De kandidaten moeten uitvinden wie in welk vak moet staan om zoveel mogelijk waard te zijn. Rik vertelt steeds de opbrengst van de huidige opstelling.

  • Beeld en geluid Aflevering S20E05

    Binnen zes lasercirkels staan opdrachten om geld te verdienen. Telkens als een cirkel opent, moet een andere kandidaat de opdracht overnemen.

  • Lijn(ver)diensten Aflevering S20E03

    De groep speelt een logiquiz-raadsel met drie hovercrafts en drie haltes. Bij elke halte staan aanwijzingen over de juiste passagiers per boot. Maar bij elke stop moet ook minstens één persoon uitstappen.

  • Parkeertarief Aflevering S20E01

    De kandidaten zitten in tweetallen opgesloten in containers met puzzels. Als ze op tijd ontsnappen en hun vrachtwagens op de juiste manier parkeren, verdienen ze het maximale bedrag.

  • Ten val brengen Aflevering S19E08

    De kandidaten trekken omstebeurt een pin uit een groot bord. Daardoor valt een joker stap voor stap naar beneden. Wie de joker tot onderaan laat vallen, geeft de winst aan de kandidaat na hem of haar.

  • Steentje bijdragen Aflevering S19E06

    Bij een stenenfabriek zijn vijf puzzels te vinden die elk 250 euro waard zijn. De groep mag bij elke puzzel 250 euro extra inzetten uit de pot, die verdubbeld of verloren kan worden. Stiekem zijn ook nog jokers verstopt bij deze opdrachten!

  • Parkeergeld Aflevering S19E05

    Zeven auto's met een letter op het dak verschijnen op een parkeerplaats. De kandidaten mogen de twee klinkers vervangen door twee andere klinkers op het dak van hun eigen auto. Hoe langer de woorden die ze vervolgens maken, hoe meer ze verdienen.

  • Serenade Aflevering S19E04

    Acht kandidaten, twintig balkons. Op een aantal daarvan hangen aanwijzingen die hen moeten helpen om uit te puzzelen welke kandidaat op welk balkon thuishoort. Lukt het ze zonder aantekeningen om dit raadsel op te lossen?

  • Stapelgek Aflevering S19E03

    De kandidaten spelen in tweetallen een potje Jenga. Drie speciale blokjes zijn samen een joker waard, drie andere zelfs twee extra jokers. Maar wie de toren laat vallen, verdient sowieso niets.

  • Ver tellen Aflevering S19E02

    Acht kandidaten beantwoorden rekensommen over henzelf en moeten een ring rondschuiven op een enorme grondplaat vol zwarte vlakjes zodat cijfers ontstaan. Twee kandidaten maken van bovenaf een foto van het gegeven antwoord.

  • Woordzoekers Aflevering S18E05

    In een grote fabriekshal is een woordzoeker op de vloer afgebeeld. Met verf en rollers moet de groep in een kwartier alles wegstrepen en een slotzin overhouden.

  • Follow the money Aflevering S17E09

    Met touwen moeten de kandidaten bomen en bedragen verbinden die samen het tot nu toe verdiende bedrag vormen. Daarna volgt nóg een puzzel.

  • Meten is weten Aflevering S16E08

    Met touwen moet het oppervlak van een enorme fabriekshal in stukken verdeeld worden volgens een tangram-afbeelding. Het aantal Mol-kaartjes op de grond in bepaalde vakken vormt opgeteld de code van een kluis met geld.

  • Vier op een rij Aflevering S16E07

    In een loods wordt aan tafel een speciale variant van vier-op-een-rij gespeeld. Als de kandidaten samenwerken kan hier 1000 euro verdiend worden voor de pot. Maar wat als er ook groene en zwarte vrijstellingen liggen en heel veel jokers?

  • Onbewoond eiland Aflevering S14E08

    De groep gaat naar een onbewoond eiland en moet daar een nacht zelfstandig overleven. Intussen kan één van hen een vrijstelling voor de finale verdienen. Drie kandidaten vallen af tijdens een groot vijf-op-een-rij-spel. Zij mogen stemmen welk van de overblijvers met die vrijstelling het eiland verlaat...

  • Drive-in bioscoop Aflevering S13E08

    In een drive-in bioscoop worden een half uur lang fragmenten vertoond van oude mollen én de huidige mol. Intussen moeten de kandidaten ja/nee vragen stellen aan Art om auto's weg te kunnen sturen. In de laatste overgebleven auto zou dan 2000 euro moeten liggen...

  • Vrijstellingstafel Aflevering S13E07

    Op een ronddraaiende tafel staan omgekeerde schaaltjes. Daaronder liggen stukjes van gekleurde topito's. Wie als eerste vier stukjes van één kleur verzamelt, wint een vrijstelling voor de finale. Maar wie een leeg schaaltje kiest, moet een stukje terugleggen.

  • Paardrijden Aflevering S13E06

    De groep gaat paardrijden en moet onderweg puzzelstukken verzamelen zonder af te stijgen. De puzzel vertelt hen, waar de penningmeester heen moet vliegen met een helikopter om geld te vinden. Deze kiest dan uit zes enveloppes, waarbij de enveloppe van de mol het meeste geld bevat.

  • Puzzelroute Aflevering S13E05

    De groep moet een legpuzzel in elkaar zitten om een routekaart te vinden. Elke seconde puzzeltijd kost 5 euro. Met de routekaart kunnen ze de kampeerplaats in het Kruger Park vinden.

  • Vispuzzel Aflevering S12E06

    Op het strand moet een vis gemaakt worden met acht stukken wrakhout. Daarna daagt Art de groep in twee rondes uit, om de vis te verbouwen. Als het snel genoeg lukt, kan geld verdiend worden van de pot.

  • Het licht Aflevering S12E06

    Rond een verlaten mijn moeten tien grote lampen op zes aggregaten aangesloten worden. Dat moet echter op de juiste manier gebeuren en intussen kunnen de kandidaten afgeschoten worden door sluipschutters.

  • Mastermind Aflevering S11E06

    De kandidaten krijgen elk een kleur. Door middel van handdoeken kunnen ze op het strand proberen om een code van vier kleuren te raden. Pieter Jan geeft hen aanwijzingen volgens het Mastermind-principe.

  • Waterbunker Aflevering S10E08

    In een ondergrondse waterbunker is een doolhof gespannen van gekleurde touwen. Elke kandidaat moet vier gekleurde haken verzamelen in het doolhof, om daarna zo snel mogelijk een tangram op te lossen.

  • Bootje varen, tempel bouwen Aflevering S10E05

    Op drie eilandjes met stukken van een tempeltje worden de kandidaten afgezet. Met een bootje moeten de spullen naar een schiereiland gebracht worden. Er zijn enkele simpele regels die deze opdracht echter een hele puzzel maken.

  • Jokers Aflevering S10E02

    De kandidaten kunnen jokers verdienen voor een andere kandidaat, die ze goed vertrouwen. Het is daarna echter maar de vraag, of er eerlijk geruild zal worden. Daar komen ze snel achter: Ze mogen toekijken hoe de ander z'n test maakt en welke jokers worden ingezet!

  • Ben Hur Aflevering S09E06

    Vier kandidaten worden omstebeurt in een strijdwagen achterna gezeten. Ze komen daarbij langs de oplossing van een legpuzzel, die ze na afloop van hun rit zelf in elkaar moeten zetten...

  • Ganzenbord Aflevering S09E05

    De groep gaat in twee teams ganzenbord spelen. Onderweg valt veel geld te verdienen, door vragen goed te beantwoorden. Het team dat als eerste met z’n twee pionnen bij de finish is, verliest het verdiende geld maar wint een vrijstelling. Het geld van het verliezende team gaat in de pot.

  • Reuzenrad Aflevering S09E02

    Vier groepjes van twee kandidaten gaan elk in een cabine van een reuzenrad zitten. De negende persoon staat buiten en kiest steeds uit waar het rad moet stoppen en met wie hij wisselt. Zo moeten na tien wissels vier combinaties gemaakt zijn.

  • Pokeren Aflevering S08E08

    In groepjes van twee moeten twee ontbrekende speelkaarten gezocht worden. Wie ze als eerste vinden, maken tijdens een spannend pokerspel kans op een vrijstelling. De anderen kunnen geld verdienen.

  • Fabriek Aflevering S08E04

    Op het terrein van de opdracht bevinden zich verfbommen die ze onschadelijk moeten maken. Bij elke bom ligt geld en soms ook topito’s. Wie door een bom wordt geraakt, is uitgeschakeld.

  • Zin maken Aflevering S08E03

    Alle kandidaten krijgen een bordje met een woord op hun buik en rug. Ze moeten elkaar vinden in de stad en met handboeien een lange keten vormen, zodat een zin ontstaat. Elk woord is 250 euro waard.

  • Topito-memory Aflevering S08E03

    Op tafel staan gekleurde bekertjes met daaronder nul of meer topito’s. Iedereen mag één keer, wanneer hij of zij zelf wil, een bekertje claimen en de inhoud daarvan hebben. Peter Jan tilt omstebeurt de bekertjes op en dan mogen de kandidaten roepen. Bekertjes die niet worden geclaimd, gaan weer terug op tafel.

  • Bouwers en slopers Aflevering S07E08

    Twee kandidaten gaan iets bouwen en twee gaan iets slopen. De verliezer van elk duel dient een tor op te eten en de winnaar gaat naar de finale. Dan krijgt de verliezend finalist de kans om de opdracht te redden...

  • De juiste volgorde Aflevering S07E06

    De kandidaten maken een tocht door de jungle en zullen daarna moeten bepalen, wat hun plaats is. Ze krijgen daarvoor twintig pogingen maar wanneer de groep compleet is, begint ook de tijd te lopen...

  • Olifanten Aflevering S07E05

    De kandidaten hebben 90 minuten de tijd. Voor 4500 euro gaan ze op zoek naar een draak. Negen kisten moeten drie bij drie worden opgestapeld in een stal: Van links naar rechts, van boven naar beneden, van licht naar zwaar. De olifanten kunnen helpen met tillen. Als ze twijfelen over het gewicht van een kist, kunnen ze voor 500 euro per keer een hint kopen bij Karel.

  • Kamertje verhuren Aflevering S06E08

    De groep speelt het welbekende kamertje verhuren. De inhoud van elk kamertje is geld waard, kost geld, gooit iemand uit het spel óf geeft iemand de kans om een molboekje te lezen... maar daarbij hebben de spelers elkaar nodig!

  • Memory Aflevering S06E01

    De kandidaten moeten eerst een oude spoorbrug oversteken. Hoe eerder je gaat, hoe meer kans je hebt om het memoryspel aan de overkant te winnen. Er is ook een vrijstelling te verdienen...

  • Parkeeropdracht Aflevering S04E09

    De kandidatenauto is op een parkeerterrein ingebouwd tussen zeven andere auto's. Binnen een half uur moeten de kandidaten deze auto's zo schuiven, dat hun eigen auto van het terrein af kan.

  • Lasertunnels Aflevering S04E01

    De kandidaten proberen een laser door een tunnelstelsel onder George Island te leiden. Als de laser op het slot van de uitgang valt, kunnen ze op tijd de tunnel uit.

© 2023 Ronald van der Velden