Vuurwerk Aflevering 1
In een voetbalstadion moet de groep een code maken met zes kleuren, waarmee ze woorden kunnen verzenden. Dan wordt de groep gesplitst in zenders en ontvangers. De kleuren worden echter op een spectaculaire manier overgebracht.
Bus Aflevering 1
De kandidaten maken één voor één een busrit door San Salvador. Ze krijgen allemaal vijf vragen mee, waarop het antwoord in de bus te vinden is. De vraag is natuurlijk, of dat nou echt de bedoeling van de opdracht is.
Route Aflevering 1
Omstebeurt lopen de kandidaten een route door een museum. Onderweg komen ze een reeks kostbaarheden tegen waarvan ze er één mogen meenemen. Ze mogen echter nergens omkeren.
Mijnenveld Aflevering 2
In een duistere ruïne is een route uitgezet vol boobytraps, scherpschutters en landmijnen. De kandidaten gaan alleen of in duo's op pad en proberen geld in een kluis te stoppen.
Zoek de verschillen Aflevering 2
Op een plein in de stad staat een levend stilleven opgesteld. De kandidaten moeten de tien verschillen zoeken. Dat valt niet mee, want het stilleven komt tot leven...
Contactadvertenties Aflevering 2
De kandidaten hebben elk een contactadvertentie geschreven en lezen elkaars teksten voor. Als de meerderheid van de groep weet om wie het gaat, wordt er geld verdiend voor de pot.
Optreden Aflevering 3
Binnen anderhalf uur moet de groep een spetterend optreden voorbereiden voor op een podium in het dorpje Ataco. Hoe meer enthousiast publiek ze weten te verzamelen, hoe meer geld ze met hun show verdienen.
Slaapkamers Aflevering 3
De groep wordt in vijf slaapkamers opgesloten. Ze weten de locatie van elkaars sleutel, maar kunnen niet rechtstreeks onderling communiceren. Wie is de zwakste schakel in de keten van camera's en televisies?
Uit de verf Aflevering 3
In het dorpje Ataco zijn vele muren beschilderd met schitterende afbeeldingen. Vijf kandidaten moeten net zo'n schildering maken. Na afloop zal een expert op zoek gaan naar het zelfgemaakte kunstwerk.
Blijven plakken Aflevering 3
Op een billboard net buiten het dorp moeten vier kandidaten een mozaiek-foto van een bekende Nederlander plakken in vier grijstinten. Lukt het de andere kandidaten vervolgens om de foto te herkennen?
Kerkbezoek Aflevering 4
De kandidaten strijden in duo's tegen elkaar om een mollenboekje. Ze moeten afwegen of ze de waarheid spreken over hun vorige tests, of liever liegen. Wie liegt brengt de tegenstander dichter bij z'n molboekje.
111 meter Aflevering 4
Boven een ravijn hangt een touwbrug van 111 meter. De groep van acht kandidaten moet samen minstens 666 meter afleggen om geld voor de pot te verdienen. Maar durft iedereen? En wil iedereen!?
Busrit Aflevering 4
De kandidaten worden gesplitst in twee groepen. Elke groep rijdt in een stadsbus over een raceparcours. De kandidaten sturen omstebeurt en de rest zoekt intussen naar balletjes met letters die door de bus rollen. Als de mol verliest, wordt geld verdiend.
Gedicht uitbeelden Aflevering 5
Eén kandidaat moet een gedicht uit het hoofd leren, begeleid door een Spaanse gitarist. De anderen maken in tweetallen foto's van woorden uit het gedicht en hebben hiervoor beperkt de tijd. Dan moet de losse kandidaat raden, welke woorden met de foto's bedoeld worden.
Moddertocht Aflevering 5
In twee jeeps rijden de kandidaten een parcours, dwars door een modderstroom. Ze hebben maar beperkt de tijd en moeten onderweg op zoek naar geld. Als ze al het geld verzamelen en tijdig terug zijn, verdubbelt Pieter Jan de opbrengst.
Koeien ruilen Aflevering 5
Twee groepen gaan te paard zorgen, dat hun kuddes van 600 koeien van plaats verwisselen. De kuddes gaan over hetzelfde pad en een aantal van de koeien heeft een kokertje om de nek. Elk kokertje dat door de juiste groep wordt gepakt, is geld waard.
Lopen op het water Aflevering 6
Op het water in een steengroeve liggen allerlei plateau's. Met twee planken moet de groep proberen om bij het laatste plateau te komen. Enkele extra spelregels en een tijdslimiet van 10 minuten zorgen voor een mooie puzzel.
Mastermind Aflevering 6
De kandidaten krijgen elk een kleur. Door middel van handdoeken kunnen ze op het strand proberen om een code van vier kleuren te raden. Pieter Jan geeft hen aanwijzingen volgens het Mastermind-principe.
Lezen en schrijven Aflevering 6
De eerste helft van de kandidatengroep moet een woord uitbeelden door een route door een stadje te lopen. Op hun aanwijzing gaat daarna de tweede helft op pad. Als zij het juiste woord herkennen, verdient de groep geld.
Zwarte piste Aflevering 7
De groep moet een vulkaan beklimmen met een zware kist. Onderweg komen ze steeds een nieuwe kist tegen en dan mogen ze kiezen met welke ze verder lopen. Zware kisten leveren meer geld op. Bovenaan wacht hen een verrassing.
Onzichtbaar labyrinth Aflevering 7
Vlak voor het strand ligt onder water een labyrinth verstopt met bommen en geld. De kandidaten krijgen een kwartier om zoveel mogelijk geld mee te nemen, maar de bommen moeten ze laten liggen.
Jokers gokken Aflevering 7
De kandidaten mogen kiezen tussen zekerheid of gokken. Ze mogen een joker houden of een spel spelen tegen Pieter Jan. Hij doet hen driemaal een blind aanbod van 0, 1 of 3 jokers. De andere kandidaten mogen niets zeggen.
Geld in de vulkaan Aflevering 8
De groep gaat een vulkaan in. De kandidaten mogen steeds een bepaalde tijd met gasmaskers het veilige gebied verlaten om op aanwijzing van Pieter Jan op zoek te gaan naar geld. Wie te laat is, valt af.
Verlaten ziekenhuis Aflevering 8
De kandidaten gaan omstebeurt op zoek naar geld dat achter slot en grendel ligt. De anderen moeten een vraag beantwoorden om de code te krijgen. Lezen de zware jongens echter de naam op de kandidaat, dan valt deze af.
Vuurtoren Aflevering 8
Twee kandidaten worden met een verrekijker en schatkaart in een vuurtoren opgesloten. De anderen worden op een strand gedumpt met een verrekijker en moeten de schat op hun eiland vinden...
Het is zover Aflevering 9
Elke kandidaat vaart in een eigen bootje een groot natuurgebied in. Iedereen heeft een enveloppe met een stuk aanwijzing gekregen. Samen moeten ze elkaar en Pieter Jan zien te vinden. Eén van de kandidaten heeft echter een heel ander doel...
Koffie en vulkanen Aflevering 9
In twee teams moeten de kandidaten een rondleiding volgen over koffie of vulkanen. Daarna zal Pieter Jan hen vragen stellen waarmee geld verdiend kan worden. Het zou echter veel te makkelijk zijn, als iedereen z'n eigen vragen moest beantwoorden...
Nationaliteiten Aflevering 9
In twee teams moeten de kandidaten binnen een half uur zoveel mogelijk unieke nationaliteiten verzamelen. Ze krijgen geen tijd om te overleggen maar worden direct het dorp ingestuurd. Hebben ze echter goed genoeg naar de instructies geluisterd?
In de bomen Aflevering 10
Het ene duo gaat met tokkelbanen en touwbruggen door de boomtoppen op zoek naar rode vlaggen. Zij gooien signaalbommen naar beneden zodat het andere duo de vlag en het geld kunnen vinden.