Japan

Het tiende seizoen voert ons naar het verre Japan. Vanaf de haven van Nagasaki trekken ze de bossen in naar Sendai, Yamagata en Yamadera voor een aantal actieve opdrachten. Uiteindelijk reizen ze af naar het drukke Tokyo voor de laatste opdrachten. Uiteindelijk wordt Kim ontmaskerd als de tiende mol.

1 Megami Ohashi Bridge, Nagasaki

Adres
Megami Ohashi Bridge, Nagasaki
Opdrachten
  • Afl 1: Brug, boot en helikopter Vier kandidaten moeten op de juiste pijlers van de brug gaan staan; elke pijler is een windrichting. De vier in de boot moeten met gekleurde vlaggen doorseinen wat zij zien, naar de laatste twee in een helikopter. Zij moeten dit gebruiken om kistjes te openen met de juiste sleutel.

2 Grachten, Nagasaki

Adres
Grachten, Nagasaki
Opdrachten
  • Afl 1: Persoonlijke voorwerpen Acht kandidaten kopen ieder een eigen voorwerp dat op henzelf moet slaan. Dan moeten ze in duo's de juiste foto's bij de juiste voorwerpen zetten. Ten slotte mogen Manuel en Loretta een veto uitspreken over twee foto's.

3 Park van de Vrede

Adres
Nagasaki Peace Park, Nagasaki
Opdrachten
  • Afl 2: Tramrit door Nagasaki Met een tram worden de kandidaten in drie groepen afgezet in Nagasaki. Ze moeten kokers vinden met aanwijzingen. Daarmee kunnen ze te weten komen, hoe ze op tijd bij de eindplek komen waar Pieter Jan hen opwacht.

4 Holland Village

Adres
Hotel Amsterdam, Huis ten Bosch, Nagasaki
Opdrachten
  • Afl 2: Jokers De kandidaten kunnen jokers verdienen voor een andere kandidaat, die ze goed vertrouwen. Het is daarna echter maar de vraag, of er eerlijk geruild zal worden. Daar komen ze snel achter: Ze mogen toekijken hoe de ander z'n test maakt en welke jokers worden ingezet!
  • Afl 2: Holland Village Geblinddoekt wordt de groep naar Holland Village bracht, een oud-Hollands dorpje in Japan. Ze moeten in duo's of alleen op zoek naar geld, maar kunnen worden afgeschoten. Onderweg kunnen ze delen van een plattegrond ontgrendelen.

5 Atago Driving School

Adres
Atago Driving School, Nagasaki, Japan
Opdrachten
  • Afl 3: Rijles Vier kandidaten rijden met een rij-instructeur over een parcours. Ze mogen geen enkel stuk tweemaal berijden en moeten onderweg zoveel mogelijk geldpunten bereiken. Ze worden echter afgerekend op hun verkeersovertredingen.

6 Geisenkaku Garden

Adres
Geisenkaku Garden
Opdrachten
  • Afl 3: Iconen De kandidaten ontmoeten twee belangrijke en bekende gasten tijdens een uitgebreide lunch. Ze kiezen intussen ieder een geheime opdracht. Ook de gasten blijken echter een geheime opdracht te hebben... wie weet slagen zij daar ook wel in!
  • Afl 3: Barbara Na de test blijkt dat alle kandidaten een groen scherm krijgen en Barbara overblijft. De keuze is nu aan de anderen: Gunnen ze haar een plek in de volgende aflevering of gaan ze voor geld? En vertrouwt Barbara hen wel genoeg om in haar opdracht te slagen?

7 Mogi High School

Opdrachten
  • Afl 4: Examen In een verlaten schoolgebouw liggen tien opgaven klaar in tien lokalen. De kandidaten hebben twintig minuten de tijd en elk goed antwoord is 250 euro waard. Maar een fout antwoord betekent, dat één kandidaat in het lokaal achterblijft...

8 Zandzakken

Opdrachten
  • Afl 4: Zandzakken sjouwen Twee teams beginnen ieder aan één kant van een wandelroute. Het bedrag dat ze verdienen, hangt af van het aantal zandzakken dat de teams meenemen én het punt waar ze elkaar binnen anderhalf uur tegenkomen.

9 Bos

Opdrachten
  • Afl 4: Vastgebonden in het bos De groep wordt 's avonds aan één ketting vastgebonden rond een aantal bomen in het bos. Elk kwartier kan één persoon zichzelf bevrijden (en daarmee de opbrengst verdubbelen) of een vrijstelling pakken (dan stopt de opdracht en slaapt de rest in het bos)...

10 Test en executie

Omschrijving
Godaido Hall, Matsushima

11 Matsushima Islands

Opdrachten
  • Afl 5: Bootje varen, tempel bouwen Op drie eilandjes met stukken van een tempeltje worden de kandidaten afgezet. Met een bootje moeten de spullen naar een schiereiland gebracht worden. Er zijn enkele simpele regels die deze opdracht echter een hele puzzel maken.

12 Zao

Opdrachten
  • Afl 5: Japanse tekens De groep wandelt een berg op en komt onderweg tien bordjes met Japanse tekens tegen. Bovenop de berg moeten ze de juiste tekens uit een grote verzameling uitkiezen. Achterop staan dan de cijfers die ze nodig hebben om de kist met geld te openen.

13 Asahiza Cinema, Yamagata

Opdrachten
  • Afl 5: Karaoke In een verlaten bioscoop wordt de groep verdeeld over twee zalen. De zalen moeten omstebeurt een liedje zingen en de andere zaal moet de titel raden. Wat het lastig maakt, is dat de groepen elkaar wel zien maar niet horen.

14 Test en executie

15 Hotel

16 Tempel

Omschrijving
Hojusan Risshakuji, Yamadera
Opdrachten
  • Afl 6: Tempel met 1000 treden Op de lange steile trap bij Yamadera moet de groep besluiten wie er te vertrouwen is en wie niet. Degene die het verste komt, neemt vervolgens een beslissing voor de hele groep. Zal hun vertrouwen terecht blijken, of zijn de jokers te aanlokkelijk?

17 Fotogalerij

Omschrijving
Museum voor wetenschap en industrie in het Yamagata Kajo Central gebouw in Yamagata.
Opdrachten
  • Afl 6: Fotogallerij In een fotogalerij hangen 13 tweetallen foto's. Elke kandidaat moet proberen de logica te doorgronden en het juiste pad langs de foto's te volgen. Wie dat lukt, zal op het einde bij de telescoop komen waarin de mol te zien is.

18 Mogami River

Opdrachten
  • Afl 6: Rivier In een wilde rivier moeten de kandidaten in twee kano's containertjes onderscheppen en er een muntje in doen. De vijfde persoon is keeper en vangt de containers op. Elke container met een muntje erin die daar wordt opgepikt, is geld waard voor de pot.

19 Hotel

Omschrijving
Hotel Villa Fontaine Roppongi, Minato, Tokyo

20 Kruispunt Shibuya

Opdrachten
  • Afl 7: Shibuya Midden op straat gaan vier kandidaten onderhandelen over de inhoud van vier koffers. De vijfde is het luisterend oor en probeert te achterhalen welke keuze zijn medekandidaten zullen maken. Een goede voorspelling is 2000 euro waard.

21 Spionage

Opdrachten
  • Afl 7: Spionage Twee kandidaten proberen 2000 euro te verdienen door tijdig een route af te leggen en te ontdekken wie hun achtervolgers zijn. De achtervolgers kunnen echter een vrijstelling verdienen als ze ongezien én in de buurt blijven.

22 Eindpunt webcamopdracht

Omschrijving
Eindpunt voor het videoscherm op Flags Square bij de zuid-oost uitgang van Shinjuku Station, Tokyo.
Opdrachten
  • Afl 7: Webcamopdracht Drie kandidaten zijn te zien op een webcam en moeten een gedeelte van een webadres uitbeelden. De laatste twee zien de beelden op hun laptop en kunnen de groep weer bij elkaar brengen.

23 Tokyo Tower

Opdrachten
  • Afl 8: Tokyo Tower Twee duo's worden elk op 1500m afstand van de Tokyo Tower gezet. Ze krijgen één uur en elk 2500m om terug te komen bij de toren. Een GPS-apparaat houdt bij hoeveel meter ze afgelegd hebben.

24 Oakwood Appartments

Omschrijving
Shinjuku, Shinjuku, Tokyo
Opdrachten
  • Afl 8: Waterbunker In een ondergrondse waterbunker is een doolhof gespannen van gekleurde touwen. Elke kandidaat moet vier gekleurde haken verzamelen in het doolhof, om daarna zo snel mogelijk een tangram op te lossen.
  • Afl 8: Dilemma's Elk van de vier kandidaten krijgt twee dilemma's voorgeschoteld die zich de afgelopen dagen hadden kunnen voordoen. Hierna komt de groep weer samen en moeten ze raden welke antwoorden gegeven zijn.

25 Waterbunker

Omschrijving
Kasukabe City (?) bij Tokyo

26 Strand

Opdrachten
  • Afl 9: Strand Op het strand staan de namen van de tien kandidaten. Sanne moet Pieter Jan antwoord geven op negen vragen. Haar antwoord bepaalt, welke letters worden weggeveegd en welke boodschap dus over blijft.

27 Ninja's

Opdrachten
  • Afl 9: Ninja's Op een eiland bij Tokyo zoeken de kandidaten in het donker naar geld. Er zijn echter ninja's die hen kunnen aftikken. De kandidaten kunnen de ninja's op afstand neerschieten en mogen elkaar 'bevrijden'. Verzamelen ze genoeg geld in de geldkist?