Opdrachten

Image 23_07.jpg / 1920 x 1080

(Af)troeven Aflevering 1

Twee teams moeten puzzels oplossen. Het ene team verdient geld, het andere troeven. Dan krijgt het geldteam een dilemma voorgeschoteld.

Image 34_01.jpg / 1920 x 1080

Avondklok Aflevering 1

Drie teams moeten de klok op een tablet om exact 11:22u in de avond stopzetten. Nadat de klokken zijn afgedekt, moeten ze zandlopers gebruiken om de tijd in te schatten.

Image 54_21.jpg / 1920 x 1080

Ontmaskerd? Aflevering 1

De kandidaten moeten de kijkers overtuigen dat zij de mol niet zijn. De minst verdachte krijgt twee vrijstellingen om te delen. Als de mol er een krijgt, kost dat veel geld.

Image 11_26.jpg / 1920 x 1080

Binnen en buiten bereik Aflevering 2

Op een draaiende schijf staan tafels met opdrachten. De kandidaten staan rondom deze schijf en moeten de langskomende opdrachten uitvoeren. De tweede groep neemt juist plaats op de draaischijf.

Image 28_24_sahil.jpg / 1920 x 1080

Prikactie Aflevering 2

Deelnemers crossen, staand in de laadbak van een jeep, over het strand langs rijen ballonnen. Als ze de juiste lekprikken, kunnen ze flink geld verdienen.

Image 45_58_welmoed.jpg / 1920 x 1080

Ver gelijken Aflevering 2

Twee kandidaten maken lichttekeningen van de anderen, die zichzelf moeten herkennen. De anderen reconstrueren op straat in groepjes foto's uit het museum met zelf verzamelde mensen en voorwerpen.

Image 08_50_everon.jpg / 1920 x 1080

Net of net niet Aflevering 3

Vanaf de waterkant gebruiken de deelnemers katapulten om ballen af te schieten op doelen. Sommige zijn geld waard, sommige kosten geld.

Image 30_55_sahil.jpg / 1920 x 1080

Waar rook is, is vuur Aflevering 3

In drietallen gaat de groep lasergamen. In het veld staat voor elke kandidaat een eigen kistje met geld, dat met een vingerafdruk geopend wordt.

Image 45_55.jpg / 1920 x 1080

Vakbondje Aflevering 3

In duo's lopen de kandidaten een route langs verschillende beloningen. Op elk moment kan één van hen deze incasseren en de ander met niets wegsturen. Zijn ze geduldig, dan verdienen ze beiden een vrijstelling.

Image 06_29.jpg / 1920 x 1080

Luid sprekers Aflevering 4

In een grote silo moeten kandidaten woorden en stukjes zin naar elkaar roepen op het juiste moment. Kunnen ze rustig blijven en elkaar verstaan?

Image 28_56_thomas.jpg / 1920 x 1080

Hoog spel spelen Aflevering 4

De kandidaten worden duo's. Steeds zal één van hen rechtop or op z'n kop aan een touw een silo afdalen, of boven blijven. De ander zet in op die opties, met geld, jokers en niets.

Image 38_37.jpg / 1920 x 1080

Huis (ont)houden Aflevering 4

Vier duo's bezoeken en beschrijven elk een woonkamer. Dan wisselen ze van plek en gaan ze op zoek naar de verschillen die zijn aangebracht.

Image 07_20.jpg / 1920 x 1080

Uit de lucht gegrepen Aflevering 5

Vijf kandidaten zitten vastgebonden. Twee anderen vliegen langs en moeten zakjes toewerpen met aanwijzingen. Via portofoons kunnen ze elkaar vertellen, waar geld te vinden is.

Image 32_11.jpg / 1920 x 1080

Zwanenmeer Aflevering 5

Drie duo's varen over een meer. Ze verzamelen drijvende zwanen die iets over henzelf zeggen. De zevende kandidaat verzamelt geldbedragen die samen de opbrengst per juiste zwaan vormen.

Image 46_42_sahil.jpg / 1920 x 1080

Tijdsbeeld Aflevering 5

Bij een archeologische vindplaats moeten vijf zuilen, beelden en locaties correct aan elkaar gekoppeld worden op basis van aanwijzingen. Daarvoor moet flink gesjouwd worden.

Image 20_51_thomas.jpg / 1920 x 1080

In het verschiet Aflevering 6

Drie kandidaten zoeken sleutels, openen kistjes met pijlen en vuren die met een boog af richting een speedboat. De anderen plukken ze uit het water, zoeken in een bunker naar gezonken kistjes en openen die met de codes op de pijlen.

Image 41_06_kim-lian.jpg / 1920 x 1080

Reddingsactie Aflevering 6

In een baai liggen boten met vijf boeien met geldbedragen. Op jetski's moet de groep die verplaatsen en op volgorde hangen om geld te verdienen.

Image 10_43_laetitia.jpg / 1920 x 1080

Vakmanscha(a)p Aflevering 7

Honderd schapen met naambordjes staan door elkaar in vijf afgesloten vakken aan beide einden van een zandpad. De kandidaten moeten hen van plek laten wisselen en sorteren, zonder het woord "schaap" te zeggen.

Image 25_28_kim-lian.jpg / 1920 x 1080

De boot missen? Aflevering 7

Omstebeurt varen de kandidaten langs het strand. Ze moeten foto's maken van Mollies en Millies, zonder ook de boef op de foto te zetten. Intussen kunnen ze een vrijstelling verdienen.

Image 43_29.jpg / 1920 x 1080

Testafette Aflevering 7

De kandidaten moeten individueel drie opdrachten uitvoeren. Hoe sneller ze dat doen, hoe meer keuze ze hebben voor een straf of beloning bij het maken van de test.

Image 17_52.jpg / 1920 x 1080

Carpet diem Aflevering 8

In drie kwartier moeten de deelnemers de centrale straten van Gjirokastër zo goed mogelijk bedekken met vloerkleden van plaatselijke winkeliers. Elke meter is geld waard.

Image 36_17_thomas.jpg / 1920 x 1080

Heftig Aflevering 8

Twee kandidaten zien elk halve quizvragen over de afgelopen weken. De anderen vinden de antwoorden geplakt op containers. Door de juiste containers weg te spelen, blijft degene met geld over.

Image 48_30_kim-lian.jpg / 1920 x 1080

Zand erover Aflevering 8

Op het strand liggen onderdelen voor vier steps begraven. Elke step die op tijd in elkaar zit en bij Rik terugkomt, is geld waard. Ze krijgen metaaldetectors om te zoeken.

Image 15_00.jpg / 1920 x 1080

Alarmerend Aflevering 9

De kandidaten gaan omstebeurt een villa binnen waar geld verstopt ligt. Er zijn ook sensoren en een beveiligingsmedewerker die ze moeten omzeilen.

Image 30_33_fresia.jpg / 1920 x 1080

Afrekenen Aflevering 9

De kandidaten gaan omstebeurt shoppen in een supermarkt, met een gezamenlijk lijstje. Elk product levert geld op. Vakkenvullers kunnen hen echter uitschieten met laserguns.

Image 39_26.jpg / 1920 x 1080

Binnenskamers Aflevering 9

In het hoofdkantoor van de geheime dienst gaat de groep als spion aan de slag. Cryptische aanwijzingen leiden hen hopelijk naar het juiste personage met geld voor de pot.