Seizoen 23: Albanië

Opdrachten

  • (Af)troeven Aflevering 1

    Twee teams moeten puzzels oplossen. Het ene team verdient geld, het andere troeven. Dan krijgt het geldteam een dilemma voorgeschoteld.

  • Avondklok Aflevering 1

    Drie teams moeten de klok op een tablet om exact 11:22u in de avond stopzetten. Nadat de klokken zijn afgedekt, moeten ze zandlopers gebruiken om de tijd in te schatten.

  • Ontmaskerd? Aflevering 1

    De kandidaten moeten de kijkers overtuigen dat zij de mol niet zijn. De minst verdachte krijgt twee vrijstellingen om te delen. Als de mol er een krijgt, kost dat veel geld.

  • Binnen en buiten bereik Aflevering 2

    Op een draaiende schijf staan tafels met opdrachten. De kandidaten staan rondom deze schijf en moeten de langskomende opdrachten uitvoeren. De tweede groep neemt juist plaats op de draaischijf.

  • Prikactie Aflevering 2

    Deelnemers crossen, staand in de laadbak van een jeep, over het strand langs rijen ballonnen. Als ze de juiste lekprikken, kunnen ze flink geld verdienen.

  • Ver gelijken Aflevering 2

    Twee kandidaten maken lichttekeningen van de anderen, die zichzelf moeten herkennen. De anderen reconstrueren op straat in groepjes foto's uit het museum met zelf verzamelde mensen en voorwerpen.

  • Net of net niet Aflevering 3

    Vanaf de waterkant gebruiken de deelnemers katapulten om ballen af te schieten op doelen. Sommige zijn geld waard, sommige kosten geld.

  • Waar rook is, is vuur Aflevering 3

    In drietallen gaat de groep lasergamen. In het veld staat voor elke kandidaat een eigen kistje met geld, dat met een vingerafdruk geopend wordt.

  • Vakbondje Aflevering 3

    In duo's lopen de kandidaten een route langs verschillende beloningen. Op elk moment kan één van hen deze incasseren en de ander met niets wegsturen. Zijn ze geduldig, dan verdienen ze beiden een vrijstelling.

  • Luid sprekers Aflevering 4

    In een grote silo moeten kandidaten woorden en stukjes zin naar elkaar roepen op het juiste moment. Kunnen ze rustig blijven en elkaar verstaan?

  • Hoog spel spelen Aflevering 4

    De kandidaten worden duo's. Steeds zal één van hen rechtop or op z'n kop aan een touw een silo afdalen, of boven blijven. De ander zet in op die opties, met geld, jokers en niets.

  • Huis (ont)houden Aflevering 4

    Vier duo's bezoeken en beschrijven elk een woonkamer. Dan wisselen ze van plek en gaan ze op zoek naar de verschillen die zijn aangebracht.

  • Uit de lucht gegrepen Aflevering 5

    Vijf kandidaten zitten vastgebonden. Twee anderen vliegen langs en moeten zakjes toewerpen met aanwijzingen. Via portofoons kunnen ze elkaar vertellen, waar geld te vinden is.

  • Zwanenmeer Aflevering 5

    Drie duo's varen over een meer. Ze verzamelen drijvende zwanen die iets over henzelf zeggen. De zevende kandidaat verzamelt geldbedragen die samen de opbrengst per juiste zwaan vormen.

  • Tijdsbeeld Aflevering 5

    Bij een archeologische vindplaats moeten vijf zuilen, beelden en locaties correct aan elkaar gekoppeld worden op basis van aanwijzingen. Daarvoor moet flink gesjouwd worden.

  • In het verschiet Aflevering 6

    Drie kandidaten zoeken sleutels, openen kistjes met pijlen en vuren die met een boog af richting een speedboat. De anderen plukken ze uit het water, zoeken in een bunker naar gezonken kistjes en openen die met de codes op de pijlen.

  • Reddingsactie Aflevering 6

    In een baai liggen boten met vijf boeien met geldbedragen. Op jetski's moet de groep die verplaatsen en op volgorde hangen om geld te verdienen.

  • Vakmanscha(a)p Aflevering 7

    Honderd schapen met naambordjes staan door elkaar in vijf afgesloten vakken aan beide einden van een zandpad. De kandidaten moeten hen van plek laten wisselen en sorteren, zonder het woord "schaap" te zeggen.

  • De boot missen? Aflevering 7

    Omstebeurt varen de kandidaten langs het strand. Ze moeten foto's maken van Mollies en Millies, zonder ook de boef op de foto te zetten. Intussen kunnen ze een vrijstelling verdienen.

  • Testafette Aflevering 7

    De kandidaten moeten individueel drie opdrachten uitvoeren. Hoe sneller ze dat doen, hoe meer keuze ze hebben voor een straf of beloning bij het maken van de test.

  • Carpet diem Aflevering 8

    In drie kwartier moeten de deelnemers de centrale straten van Gjirokastër zo goed mogelijk bedekken met vloerkleden van plaatselijke winkeliers. Elke meter is geld waard.

  • Heftig Aflevering 8

    Twee kandidaten zien elk halve quizvragen over de afgelopen weken. De anderen vinden de antwoorden geplakt op containers. Door de juiste containers weg te spelen, blijft degene met geld over.

  • Zand erover Aflevering 8

    Op het strand liggen onderdelen voor vier steps begraven. Elke step die op tijd in elkaar zit en bij Rik terugkomt, is geld waard. Ze krijgen metaaldetectors om te zoeken.

  • Alarmerend Aflevering 9

    De kandidaten gaan omstebeurt een villa binnen waar geld verstopt ligt. Er zijn ook sensoren en een beveiligingsmedewerker die ze moeten omzeilen.

  • Afrekenen Aflevering 9

    De kandidaten gaan omstebeurt shoppen in een supermarkt, met een gezamenlijk lijstje. Elk product levert geld op. Vakkenvullers kunnen hen echter uitschieten met laserguns.

  • Binnenskamers Aflevering 9

    In het hoofdkantoor van de geheime dienst gaat de groep als spion aan de slag. Cryptische aanwijzingen leiden hen hopelijk naar het juiste personage met geld voor de pot.