Día del Top(it)o Aflevering 1
Bij een waarzegger kiest elke kandidaat een kaart met symbool. Dat symbool moeten ze dan binnen tien minuten vinden op een groot dorpsfeest, om er een topito en vrijstelling mee te verdienen. Maar de mol is ook aanwezig...
Speeddate Aflevering 1
In speeddates moeten de kandidaten achterhalen, wie er een vrijstelling bezitten. Als ze de juiste personen aanwijzen, wordt daarmee 1000 euro per vrijstelling verdiend.
Afschilderen Aflevering 1
Vijf kandidaten schilderen een zelfportret van Frida Khalo na. De anderen moeten deze kunstwerken zien te koppelen aan de juiste originele versies. Die zitten echter met cijfersloten in kisten vast.
Uitzitten Aflevering 2
De helft van de groep beklimt een berg en luistert een podcast met feiten over Mexico. Als de anderen rustig blijven zitten, wordt die podcast niet onderbroken. Maar dat weten ze niet...
Molypmische spelen Aflevering 2
Een deel van de groep loopt estafette. Met elk rondje worden aanwijzingen verdiend om borden op de tribunes te plaatsen. Samen vormen die het te winnen bedrag.
Stad en land aflopen Aflevering 3
Op acht kruispunten moeten twee specifieke kandidaten ieder een enveloppe met plaatsnaam openen. De plaatsen die het verst van Amsterdam liggen, vormen samen de oplossing van een doorloper. Maar waar werd elk antwoord gevonden?
De violen stemmen Aflevering 3
Een band speelt maximaal tien liedjes. Elk liedje kost 200 euro, maar kan 400 euro opleveren als twee gerelateerde vragen goed beantwoord worden. De groep beslist hoe lang doorgespeeld wordt.
Er mee worstelen Aflevering 3
Vier kandidaten nemen selfies van luchadores tijdens een optreden. Twee anderen leren op straat de namen en seinen die door met tekeningen. Het laatste tweetal moet alles koppelen en kan zo 75 euro per luchador verdienen.
Kijken, kijken, wel kopen Aflevering 4
Rik heeft tien oude voorwerpen op de markt gekocht. Drie kandidaten moeten met beperkt budget tien dingen kopen die duurder ingeschat zullen worden. De anderen komen op de fiets naar hen toe en kunnen telefonisch de opbrengst beïnvloeden.
Hoog spel spelen Aflevering 4
De drie afvallers moeten op het strand torens van steentjes maken. Wie het snelst de hoogste toren maakt, heeft de grootste kans om terug te keren in het spel.
Op het spel zetten Aflevering 4
In twee boten krijgen de kandidaten enveloppes met puzzels en breinbrekers. Een geopende enveloppe moet afgemaakt worden en kan geld of mingeld opleveren.
Het gebaande pad? Aflevering 5
Telefonisch horen kandidaten op een groot plein welke pi ñata's kapot moeten. Daarin zitten aanwijzingen om oud-mol Dennis te vinden. Hoe eerder ze die stoppen, hoe meer geld er over blijft.
Afwegen Aflevering 5
Elke kandidaat mag kiezen hoeveel kans die wil maken op een troef. Maar waardevolle troeven komen met een groot risico op mindgeld.
Op elkaar rekenen Aflevering 5
Twee kandidaten gaan vlaggen in verschillende kleuren tellen. De anderen komen tijdens een rondrit bordjes met bedragen en kleuren tegen. Als ze de juiste bedragen optellen, weten én verdienen ze de opbrengst.
Bij elkaar passen Aflevering 6
Tijdens een traditionele dans geeft Rik steeds een hint welke dansers van de vloer gehaald moeten. Die hint fluisteren de kandidaten aan elkaar door. Als de juiste dansers overblijven, wordt geld verdiend.
Niets is iets Aflevering 6
In het bos liggen stenen met maya-getallen. Die moeten gecombineerd worden tot torens met de juiste waarde, om geld te verdienen.
Overbrengen Aflevering 7
Met tuktuks verzamelen de kandidaten dertig locals voor een brunch. Als ze hen goed genoeg leren kennen, levert dat geld op voor de pot.
Uitkomst bieden Aflevering 7
Elke kandidaat krijgt een dilemma: finalevragen zien of geld verdienen? Degenen met zelfbeheersing krijgen daarna een tweede aanbod dat duur kan uitpakken.
Genoten Aflevering 7
Een orkest speelt een stukje van de begintune van WIDM. Met vijf muzikale deelopdrachten in duo's, kunnen de deelnemers de rest van de partituur verzamelen en geld verdienen.
Goed op dreef? Aflevering 8
Twee duo's gaan met boten vissen naar woorden op de bodem van de lagune. De vijfde persoon moet hier goede zinnen mee maken.
Overtuigend? Aflevering 8
Op basis van hun positie in de groep, krijgen de kandidaten speeltijd. In een lasergame-spel mag ieder van hen mag een opdracht uitvoeren voor geld of jokers. De meest vertrouwde persoon heeft daarna het laatste woord.
Per slot van rekening Aflevering 9
Op basis van Spaanse geluidsfragmenten onder water, kunnen de meeste van 80 sleutels afgestreept worden. Als de juiste sleutel naar Rik gebracht wordt, kan een kistje met geld geopend worden.
Op je tellen passen Aflevering 9
Bij het ziplinen krijgt elke kandidaat een buideltje met onbekend bedrag mee. Onderweg lossen ze puzzels op, maar wie langzamer is dan de mol valt af. Kunnen ze Maya-lichaamsdelen onthouden en hun geld verzilveren?