Kidnap

Kerstin is 's nachts ontvoerd en de andere kandidaten moeten samen twee sleutels vinden om haar te kunnen bevrijden. Ze is opgesloten in een bos en kan drie keer telefoneren.

00:32:52 Opdracht: Kidnap
Kerstin wordt vermist. De kandidaten gaan naar haar hotelkamer en krijgen van de receptie de tip dat er een telefoontje is. Angela belt: “Kerstin is gekidnapt. Jullie moeten haar vinden en bevrijden voor twaalf uur. Als dat lukt, verdienen jullie €10000. Lukt het niet, dan krijg ik €5000 van jullie. Bij de receptie vind je twee clues. Die brengen je naar Kerstin en naar sleutels die je nodig hebt om haar te bevrijden. Jullie krijgen twee telefoons om te communiceren.”

00:34:02 Opdracht: Kidnap
Eén sleutel is van Kerstins handboeien en hangt naast de deur van het enige kerkje in het dorpje Luso. De andere sleutel is van de deur en bevindt zich in het Buçaco Palace. De kandidaten krijgen twee enveloppes. Er zit een foto van Karen in met de krant van die dag, plus een foto van een kerkje. De hotelbaas vertelt dat het in Luso is. Ook herkent hij het Palace Hotel Buçaco.

00:34:50 Kerstin in de opdracht Kidnap
Angela bezoekt intussen Kerstin en vertelt de spelregels. Kerstin mag drie minuten bellen naar de telefoons van de kandidaten. Die hebben zich gesplitst in groep John, Prince, George en Karen en groep Harry, Ellen en Jantien. Kerstin belt de tweede groep als eerste op en vertelt dat de ontvoerders een associatie hadden met Villa Novo de Gaya rond Porto. Jantien vertelt het verhaal verder aan het andere team.

00:37:42 Opdracht: Kidnap
Kerstin belt Prince op en vertelt over het dorpje Villa Novo de Gaya waar een Turismo is. Daar moet je omhoog, volgt een onverharde weg, daalt ongeveer tien minuten en vindt daar kleine, lemen huisjes waarin mensen hebben gewoond. Zijn team vindt intussen de sleutel bij Luso met een Spaanse brief erbij. De tekst laat Karen vertalen: “Op deze plek gedenkt men de dode lichamen die hier zijn begraven.”

00:39:43 Kerstin in de opdracht Kidnap
De andere groep heeft nog geen sleutel maar is dicht bij het huisje waar Kerstin gevangen zit. Het team van Prince vraagt de weg naar lemen huisjes en wordt naar het bos bij Buçaco gestuurd. Ook het andere team wordt daarheen gestuurd en heeft een plattegrond meegekregen. Kerstin belt het team van Prince nogmaals op. Hij zegt dat Villa Novo de Gaya veel te ver weg is. Kerstin zegt: “Ga ergens naar toe wat erop lijkt. Ga naar het hoogste punt wat een uitzichtpunt moet zijn. Daarvandaan vind je een onverharde weg die naar beneden leidt. Die volg je ongeveer 5 à 10 minuten. Je moet op zoek gaan naar een stenen trap die leidt naar oude monnikshuisjes. Ik zit in ieder geval niet in het meest rechterhuisje.

00:42:58 Ellen in de opdracht Kidnap
Het team van Jantien loopt eerst te dwalen door het bos. Dan laten ze er Harry achter en gaan Ellen en Jantien terug naar hotel Buçaco Palace voor een nieuwe aanwijzing. De eerste groep is inmiddels aangekomen op het landgoed en ze gaan samen met Harry op zoek naar een verlaten huisje. Ze kunnen Kerstin op een gegeven moment horen. Ze vinden Kerstin, maar de sleutel om de tralies te openen is nog niet gevonden. Ellen vindt in het hotel uiteindelijk de tweede sleutel, maar ze heeft nog maar zeven seconden. Dat haalt ze uiteraard niet dus er is €5000 verloren.

Afbeeldingen