Tijdsbeeld

Bij een archeologische vindplaats moeten vijf zuilen, beelden en locaties correct aan elkaar gekoppeld worden op basis van aanwijzingen. Daarvoor moet flink gesjouwd worden.

Image 46_42_sahil.jpg / 1920 x 1080

De opdracht

Image 39_53.jpg / 1920 x 1080

Op een archeologische vindplaats zijn vijf zuilen met beelden neergezet. Op elk beeld staat op welke plek en op welke zuil het moet staan. Ze moeten dat in drie kwartier voor elkaar krijgen. Ze bepalen zelf de opbrengst: Of ze verdienen 200 euro voor elke goede combinatie, of 2000 euro maar dan moet alles goed staan.

Image 43_02.jpg / 1920 x 1080

De meesten willen veilig spelen, maar Kim-Lian probeert de groep op scherp te zetten en wil all-in gaan. Everon laat de groep stemmen en geeft zelf de doorslaggevende stem om all-in te gaan. Een tekstuele aanwijzing aan elk beeld bepaalt de locatie in het park; het teken moet overeenkomen met het teken op de sokkel.

Image 50_33.jpg / 1920 x 1080

De beelden blijken erg zwaar en er moeten er veel verplaatst worden om de puzzel op te lossen. Als Thomas en Everon een zware onhandige adelaar op de grond leggen, breekt er een vleugel af. In de laatste minuten wordt de dennenappel naar de basiliek gebracht. En hun besluit aan het begin van de opdracht blijkt verstandig: Alles staat op z’n plek, dus er is 2000 euro verdiend!