Seizoen 9 Noord-Ierland, Jordanië


Kaart

Locaties

  • Ballycarry

    Ballycarry, Noord-Ierland
  • Botanic Lodge, Belfast

    Botanic Lodge, Belfast

    Botanic Lodge 87 Botanic Avenue Belfast, County Antrim BT7 1JN, United Kingdom

  • Harland and Wolff

    Harland and Wolff, Belfast

    http://en.wikipedia.org/wiki/Harland_and_Wolff

    Camera's zoeken (afl 1)

    In een fabriekshal staan tien televisieschermen. Hun beeld is afkomstig van verborgen camera's. Elke kandidaat moet voor de juiste camera gaan staan, zodat de televisieschermen samen de groepsfoto vormen. Meer...

    Topito's (afl 1)

    De groep kiest acht kandidaten die elk een topito krijgen. In groepjes van twee moet onderhandeld worden zodat uiteindelijk één iemand overblijft met een topo. Komt een tweetal er niet uit, dan kost dat 1000 euro uit de pot. Meer...

    Kleding kiezen (afl 2)

    Dennis moet van zeven kandidaten samen honderd kledingstukken uitkiezen voor de rest van het seizoen. Daarna mogen Hans en Anniek hier spullen van weggooien, die elk 100 euro waard zijn. Meer...

    Geld zoeken (afl 2)

    Twee groepen moeten elk een groot gebouw doorzoeken, waar geld en een vrijstelling verstopt liggen. De ene groep met z'n allen tegelijk, de andere omstebeurt. Maar wie vindt die vrijstellingen en wat hebben de groepen met elkaar te maken? Meer...

  • Belfast Wheel

    Belfast City Hall, Belfast
    Reuzenrad (afl 2)

    Vier groepjes van twee kandidaten gaan elk in een cabine van een reuzenrad zitten. De negende persoon staat buiten en kiest steeds uit waar het rad moet stoppen en met wie hij wisselt. Zo moeten na tien wissels vier combinaties gemaakt zijn. Meer...

  • Glengall Street Bus Station

    Glengall Street, Belfast
    Telefooncellen (afl 3)

    Drie duo's moeten een centraal busstation bereiken. Daar staan drie kandidaten die contact met hen hebben via telefooncellen. De duo's krijgen vragen over de omgeving van hun telefooncel; hun antwoord bepaalt de volgende telefooncel op hun route. Meer...

  • St Columb’s Theatre, Derry

    St Columb’s Theatre, Derry
    Symfony (afl 3)

    In een concertzaal staan zeven kolommen. Deze lichten gekleurd op, wanneer iemand een bepaald woord zegt in de microfoon op het podium. De kandidaten moeten de zeven woorden vinden, die samen de oplossing vormen van de opdracht. Meer...

  • Derry

    Derry
    Autokerkhof (afl 3)

    Drie auto's met waarde x1, x2, x1/2 rijden rond over een autokerkhof en moeten glazen platen met geldbedragen erop kapot rijden. Drie kandidaten coördineren dit vanuit de hoogte. Maar er rijden ook twee jagers rond, die de kandidaten klemrijden... Meer...

  • Port Ballintoy Harbour

    Port Ballintoy Harbour, Ballintoy
    Strandjutten (afl 4)

    Op het strand liggen 17 kisten die op slot zitten. Pieter Jan geeft twee sleutelbossen aan de kandidaten. In de kisten blijken echter nog veel meer sleutels te zitten én grote hoeveelheden geld. Meer...

    Veiling (afl 4)

    In de haven worden slaapspullen geveild voor de aankomende nacht. Pieter Jan heeft drie aanbiedingen en de prijs zakt steeds naar beneden. Niemand weet echter wat de minimumprijs of de volgende aanbieding zal zijn. Meer...

  • Ballintoy

    Ballintoy
    Flippercompetitie (afl 4)

    Op een aflopend weiland mogen de kandidaten flipperen met een enorme bal. Iedereen mag één keer gooien en zet daarbij geld in uit de pot. In de vakjes onderaan de helling staat of de inzet wordt vermenigvuldigd, of uit de pot wordt gehaald. Meer...

  • Carrick-A-Rede Rope Bridge

    Carrick-A-Rede Rope Bridge, Ballintoy
    De afvaller (afl 4)

    Elke kandidaat moet de naam opschrijven van diegene, waarvan ze denken dat hij of zij de volgende afvaller is. Als het blijkt te kloppen, levert dat 250 euro op. Bij de speler waarvan de naam het meeste voorkomt, wordt één goed antwoord fout gerekend. Meer...

  • Bayview Hotel

    Bayview Hotel, Portrush
  • Dunluce Castle

    Dunluce Castle
    Lasergamen (afl 5)

    Twee kandidaten proberen de anderen geldzakken te laten vinden en een ruïne binnen te laten brengen. Ze kunnen meekijken door het vizier van drie sluipschutters, die de kandidaten proberen uit te schakelen. Meer...

  • Amman

    Amman, Jordanie
    Waterpijpen (afl 5)

    In Amman moeten de kandidaten boodschappen doen in het Arabisch: Pieter Jan heeft zeven fruitsmaken nodig. Daarna moeten ze het juiste fruit koppelen aan de juiste waterpijpen. Meer...

    Foto's en taxi's (afl 6)

    In groepjes van twee gaan de kandidaten in taxi's de avondspits van Amman in. Ze krijgen per koppel een enveloppe met daarin drie foto’s die in de stad genomen zijn. Op de plek waar de fotograaf stond, zullen ze iemand treffen die geld voor hen heeft. Meer...

  • Romeins theater in Amman

    Roman Theatre, Amman, Jordanie
    Ganzenbord (afl 5)

    De groep gaat in twee teams ganzenbord spelen. Onderweg valt veel geld te verdienen, door vragen goed te beantwoorden. Het team dat als eerste met z’n twee pionnen bij de finish is, verliest het verdiende geld maar wint een vrijstelling. Het geld van het verliezende team gaat in de pot. Meer...

  • Ajlun Castle / Qala'at ar-Rabad

    Ajlun castle, Aljun, Jordanië
    Meet your mole (afl 6)

    De kandidaten krijgen de kans om hun mol eens diep in de ogen te kijken. Ze gaan één voor één het kasteel van Ajlun in. Daar staat de kandidaat oog in oog met diegene, van wie hij of zij in de laatste test de naam invulde op de vraag “wie is de mol” en mag drie vragen stellen. Meer...

  • Jerash Hippodrome

    Jerash Hippodrome, Jerash, Jordanie
    Ben Hur (afl 6)

    Vier kandidaten worden omstebeurt in een strijdwagen achterna gezeten. Ze komen daarbij langs de oplossing van een legpuzzel, die ze na afloop van hun rit zelf in elkaar moeten zetten... Meer...

  • Amman

    Amman, Jordanie
    Supermarkt (afl 7)

    De kandidaten moeten met een beperkt budget verschillende soorten boodschappen halen uit zoveel mogelijk landen die meededen aan de invoering van de euro. Daarna moeten ze bij het juiste vlaggetje neergelegd worden. Meer...

  • Wadi Mujib

    Wadi mujib, Jordanie
    IJs (afl 7)

    Een groot ijsblok moet meegenomen worden op een ontdekkingstocht door een grote kloof. De tocht moet voltooid zijn voordat het blok is gesmolten. Op het eindpunt ligt een tweede blok en in de ijsblokken bevindt zich het geld. Meer...

  • Dode zee

    Dode zee, Jordanie
    Feestje (afl 7)

    Op een luxe lunch zorgen de kandidaten voor de bediening. Ze krijgen echter een opdracht mee: Zorg dat je je gasten zo goed mogelijk leert kennen. Wanneer de lunch voorbij is, wordt hun kennis getest en doet Pieter Jan een uitdagend aanbod. Meer...

  • Amman

    Amman, Jordanie
    Treinreis door Jordanië (afl 8)

    Met een oude trein met stoomlocomotief rijden de kandidaten richting het zuiden. Elk in hun eigen wagon en met hun eigen opdracht... en hun eigen kluis. Dennis kan de oplossing van elke opdracht met een laptop vertalen in een kluiscode. Meer...

  • Petra

    Petra, Jordanie
    Foto bij Petra (afl 8)

    De kandidaten bezoeken één van de zeven nieuwe wereldwonderen, de schatkamer van de farao in Petra. Ze moeten voor 1000 euro binnen een kwartier een foto maken van het monument, waarop geen enkele toerist te zien is. Meer...

  • Al Shobak

    Al Shobak, Jordanie
    Vluchtweg meten (afl 8)

    In de laatste opdracht vóór de finale kan nog een vrijstelling verdiend worden. Twee teams moeten beiden de vluchtweg vanuit het kasteel Al Shobak opmeten, zowel bovengronds als ondergronds. De verliezers bepalen wie van de winnaars de vrijstelling krijgt. Meer...

  • Wadi Rum

    Wadi Rum, Jordanie
    Doodskus (afl 9)

    Twee kandidaten rijden rond in geblindeerde auto's en moeten elk een eigen kleur vlaggetje zien te raken. De derde geeft hen aanwijzingen via de portofoon en moet op het einde proberen een 'kiss of death' uit te voeren. Meer...

    Kaarsjes (afl 9)

    Op de grond staan honderden kaarsjes met antwoorden erop. Pieter Jan zal tien vragen stellen en de juiste kaarsjes moeten worden uitgeblazen. Als ze alles goed doen, kunnen de kandidaten daarna het allesbeslissende laatste antwoord geven. Meer...

  • Al Barid

    Al Barid, Little Petra, Jordanie
    Dilemma's met ballonnen (afl 9)

    De kandidaten maken ieder een eigen, laatste wandeling door de woestijn. Onderweg krijgen ze driemaal een dilemma: Kiezen ze voor geld, of voor extra informatie over de test? Door middel van ballonnen kunnen ze elkaars keuzes in de gaten houden. Meer...