Seizoen 16 Dominicaanse Republiek


Kaart

Locaties

  • Estacion Mamá Tingó

    De metro (afl 1)

    De kandidaten stappen omstebeurt in een metro, met elk een opdracht op zak. In totaal moeten 54 mensen verzameld worden op het eindpunt van de lijn. Wat de groep niet weet, is dat één van de deelnemers eigenlijk een andere opdracht heeft. Meer...

  • Dunes of Bani

    Topito (afl 1)

    Op een grote zandvlakte ligt een enorme zware topito. De groep moet deze door een aantal vlakken in het zand slepen; hoe verder, hoe meer kandidaten zijn vrijgesteld van de executie. Maar als de groep besluit om de topito in een vlak met geld achter te laten, verdienen ze geld. Meer...

  • Las Salinas

    Zoutmijnen (afl 2)

    Bij een zoutwinningsgebied staan vier wagons met zoutsoorten erop geschreven. Die zoutsoorten liggen verspreid over het gebied. De groep moet het juiste zout in de juiste wagon weten te krijgen. Meer...

  • Monasterio de San Francisco

    Klooster (afl 2)

    Vijf duo's krijgen een dilemma. Gaat één van hen een klooster in voor aanwijzingen terwijl de ander jokers krijgt? Of vertrouwen ze elkaar niet voldoende? Meer...

  • Museo del Ron Dominicano

    Geld matchen (afl 3)

    De kandidaten worden in groepjes gedropt in het centrum. Iedereen heeft 1/3 van een geldbiljet bij zich. Verspreid door de stad staan vijf palen met de resterende stukjes. Door steeds een eigen biljet te wisselen met wat bij een paal hangt, kunnen de biljetten gecompleteerd worden. Meer...

  • Fortaleza de Santo Domingo

    Laser (afl 3)

    Bij een oud kasteel is een hindernisbaan opgebouwd waar 's nachts lasergame wordt gespeeld met schutters en gewapende drones. De groep verdeelt 1500 euro over de kandidaten en moet zoveel mogelijk naar de overkant brengen. Wie weet een verdubbelaar mee te pakken? Meer...

  • Parque Mirador de Engombe

    Macht over de test (afl 3)

    Vlak voor de rest begint, mogen de spelers anoniem een bod uitbrengen. De speler met het een-na-hoogste bod unieke mag vijf vragen uit de test wegstrepen, voor zichzelf en de rest van de groep. Wat zal er van de pot overblijven? Meer...

  • Playa Grande, Las Galeras

    Ondiep water (afl 4)

    Verspreid over ondiep water liggen 23 kokers met of zonder (min)geld. De kokers hebben cijfercodes en een lijst geeft aan, welke kokers met een kayak gehaald moeten worden. Maar er schuilt gevaar onder het water... Meer...

  • Arroyo del Cabo, Samana

    Kiezen of delen (afl 4)

    De kandidaten maken duo's. Er gaan steeds twee kandidaten uit verschillende duo's een steengroeve in om een populair voorwerp te pakken. Ze weten vooraf wat er te halen valt, maar geven ze elkaar de juiste informatie? Meer...

  • Playa Frontón

    Sleutelroute (afl 4)

    Bovenaan een bergwand is een kist met twee sloten vastgezet. Voor elk raadsel dat de kandidaten correct oplossen, mogen ze met een willekeurige sleutel de wand beklimmen. Lukt het hen om op tijd de kist los te krijgen? Meer...

  • Rincon Beach

    Tijdrit (afl 5)

    Op het einde van een fietsroute stelt Art elke minuut een vraag. Eén kandidaat moet hem de antwoorden geven, terwijl de anderen te fiets en gewapend met portofoon langs het parcours op zoek zijn naar enveloppes met deze antwoorden. Meer...

  • Los Haitises

    Taíno-tekens (afl 5)

    De groep gaat per boot op zoek naar negen drijvende tekens van de Taíno-indianen. Als ze deze uit het water oppikken en op de juiste manier samenvoegen, ontstaat een schatkaart waarmee ze de locatie van het geld kunnen vinden. Meer...

  • Samada

    Verhalen-estafette (afl 5)

    Aan twee kanten van een hele lange brug staat een verhaaltje. De kandidaten staan verspreid over de brug en moeten het verhaal letterlijk aan elkaar doorgeven. Halverwege de brug moeten de verhalen elkaar dus kruisen. Meer...

  • Theatre de Cabareta

    Zoek geen verschillen (afl 6)

    In een theater staat een decor met twee kamers vol meubels. Meer...

  • El Teleferico de Puerto Plata

    Spaanse les (afl 6)

    De groep wordt verdeeld over de twee kabines van een kabelbaan. Gedurende de rit moeten ze een rij woorden van Spaans naar Nederlands vertalen en vice versa, maar ze hebben elkaars woordenboek en telefoons bij zich. Art overhoort een kandidaat uit beide groepjes. Meer...

  • Monumento de Santiago

    Kandidaten weg (afl 6)

    Verspreid door de stad staan grote poppen van negen kandidaten. De tiende is ergens verstopt; aanwijzingen hiervoor zitten achterop de andere negen poppen. In twee auto's moeten de kandidaten de tien poppen oppikken en daarmee de groepsfoto van aflevering 1 reconstrueren. Meer...