Seizoen 14 Hongkong


Kaart

Locaties

  • Welkomstwoord en eerste test

  • Hotel

  • Markt

    Chinees spreken (afl 1)

    In tweetallen gaan de deelnemers op zoek naar geld rondom een markt in Hong Kong. Ze mogen alleen in het Chinees de weg vragen. Als iedereen ook nog eens op tijd terug is bij Art, mag de groep het gevonden geld houden. Meer...

  • Politiebureau

  • Laseropdracht

    Seinen (afl 1)

    Twee kandidaten gaan proberen met een laserpen een cijfercode te seinen naar vier andere duo's. Die staan echter met kleine zaklampen verspreid over hoge gebouwen aan de overkant van een brede rivier. En helaas is er meer licht te zien die avond. Meer...

  • Theater

    Opera (afl 2)

    Owen en Susan gaan naar een opera. De anderen krijgen deze ook te zien en moeten raden, welke rollen het tweetal vertolkte. Dan moeten Owen en Susan gokken wat de groep gezegd heeft. Maar speelden ze echt mee...? Meer...

  • Televisiestudio

    Televisiestudio (afl 2)

    In een verlaten televisiestudio zijn vijf opdrachten met geld te vinden. Vanuit de controlekamer is te zien, hoe de vijf opdrachten eruit zien. Maar de tijd per opdracht is beperkt en wie te laat is, ligt uit het spel. Meer...

  • Markt

    Markt (afl 2)

    De kandidaten gaan omstebeurt een onverdekte markt binnen. Daar moeten ze zo snel mogelijk de laptop met de test vinden, want de tijd loopt al. Maar er is allerlei moois te vinden op de markt: Geld, jokers, vrijstellingen en de zwarte vrijstelling... Meer...

  • Appartement

    Appartement zoeken (afl 3)

    Twee kandidaten worden naar een appartement in een hoog gebouw gebracht. Twee andere teams moeten hen binnen een uur vinden. Ze bepalen zelf met welke zware of lichte tas ze sjouwen, maar weten niet wat deze op zal leveren... Meer...

  • Strand

    Dragon boat race (afl 3)

    Art laat de kandidaten acht sterke roeiers zoeken op het strand. Daarna blijkt de groep het tegen hen op te moeten nemen in een dragon boat race. De groep kan er geld van Art mee verdienen maar mag ook geld uit de eigen pot inzetten. Meer...

  • Test en executie

  • Roltrappen

    Roltrappen (afl 4)

    De kandidaten beginnen elk op een andere plek langs een rij roltrappen. De onderste leert twintig woorden en moet die doorgeven aan de volgende, tot de bovenste persoon ook zoveel mogelijk woorden kent. Tenslotte mag één bijzondere kandidaat kiezen, wie hij het meest vertrouwt... Meer...

  • Onderhandelen

    Ruilen (afl 4)

    De kandidaten zitten rond een tafel en moeten elk één enveloppe pakken. Dat gaat vrij snel... maar dan moeten ze onderling allemaal één keer ruilen voordat de zandloper leeg is. Wie eindigt met de jokers, wie de vrijstelling, wie het geld? Meer...

  • Abseilen

    Stuwdam (afl 4)

    Van elk van vier duo's gaat er één abseilen. Langs het parcours hangen kokers met positieve of negatieve bedragen; de persoon die niet abseilt heeft stellingen op basis waarvan bepaald kan worden welke kokers veilig meegenomen kunnen worden. Maar er staat meer op het spel... Meer...

  • Test en executie

  • Boeddha-tempel

    10.000 Boeddha's (afl 5)

    Twee kandidaten moeten via een portofoon tien foto's van Boeddha-beeldjes omschrijven. De anderen komen in een half uur naar hen toe gewandeld en moeten de juiste beeldjes op de foto zetten. Helaas zijn ze bij de tempel van 10.000 Boeddha's... Meer...

  • Haven

    Speedbootjes (afl 5)

    In de haven van Hongkong vragen de kandidaten in twee boten rond. Er zijn twee andere boten met jagers die hen proberen af te schieten. Achterop die bootjes staan codes die de kandidaten moeten achterhalen. Als ze na een kwartier de code kennen en nog in het spel zijn, verdienen ze geld. Meer...

  • Paoay Church

    Snake (afl 5)

    Twee duo's lopen kriskras door een dorpje. Ze mogen niet stilstaan of twee keer hetzelfde straatje bewandelen, want dat kost geld. Als ze na precies een half uur terug zijn bij de centrale post in de kerk, verdienen ze het overgebleven geld. Via portofoons kan de centrale post hen instructies geven. Meer...

  • Test en executie

  • Processie

    Processie (afl 6)

    De kandidaten worden in drie groepjes gedeeld maar weten dat niet van elkaar. Een duo loopt mee in een processie en verdient jokers als het niet ontdekt wordt. De anderen moeten op zoek naar hun mede-kandidaten en verdienen geld als zij ze herkennen. Meer...

  • Strand

    4x4 (afl 6)

    Langs het strand liggen drie delen van een boot. In drie 4x4-drives mogen de kandidaten naar de delen op zoek. De drie delen moeten naar een roer langs de kust gesleept en in elkaar gezet worden. Als dat binnen een uur lukt, verdienen ze geld voor de pot. Meer...

  • Kerkje

    Blik in de toekomst (afl 6)

    De kandidaten mogen een blik in de toekomst werpen. Art stelt iedereen twee vragen uit de vorige test en wil weten wat er geantwoord is. Elk eerlijk antwoord betekent dat een kandidaat in een kerkje een stukje mag zien uit een toekomstige aflevering. Meer...

  • Windmolenpark

    Windmolens (afl 7)

    De groep komt bij twintig windmolens van 70m hoog. Bovenop één daarvan ligt 2000 euro. Door drie opdrachten op het strand te doen, kunnen ze een aantal windmolens wegspelen. Daarna mogen de best presterende kandidaten er eentje uitkiezen en beklimmen. Vinden ze geld? Meer...

  • Kompas

    Vingerafdrukpuzzel (afl 7)

    Vier kandidaten moeten op zoek naar vier stukken van een afbeelding. De vijfde houdt vanaf afstand de zoekrichting in de gaten en verzamelt via de portofoon de gevonden plaatjes. Daarna krijgt deze kandidaat van Art vier mogelijke afbeeldingen te zien en moet de juiste uitkiezen. Meer...

  • Vigan

    Topito's verzamelen (afl 7)

    Vijf kandidaten rijden elk met vijf topito's in hun eigen vervoersmiddel door een stadje. Als ze elkaar tegenkomen, mogen ze één topito met elkaar ruilen. Wie na een half uur een volledige topo heeft, wint geld voor de pot. Maar de waarde van de oranje topo is onbekend... Meer...

  • Onbewoond eiland

    Onbewoond eiland (afl 8)

    De groep gaat naar een onbewoond eiland en moet daar een nacht zelfstandig overleven. Intussen kan één van hen een vrijstelling voor de finale verdienen. Drie kandidaten vallen af tijdens een groot vijf-op-een-rij-spel. Zij mogen stemmen welk van de overblijvers met die vrijstelling het eiland verlaat... Meer...

  • Wanted

    Wanted (afl 8)

    Freek heeft een vrijstelling maar moet deze verdedigen. Hij moet ongezien Art weten te vinden in een schitterend stadje. Als de anderen binnen één minuut na hem ook bij Art zijn, verliest hij zijn vrijstelling en verdient de groep 2500 euro. Maar de groep weet niet alles... Meer...

  • Ellis Island

    Post bezorgen (afl 9)

    De enveloppes met geld die de groep eerder op mocht sturen, zijn bezorgd op de eilanden rond Ellis Island. In twee duo's gaan ze met bootjes de postbussen legen. Maar neemt iedereen het geld eerlijk mee, en welke rente levert het op? Meer...

    Lagune (afl 9)

    In een mooie lagune staan 's avonds honderden brandende fakkels in het water. Bij de fakkels drijven flessen met stellingen over de mol. Elke kloppende meegenomen stelling is 250 euro waard, foute stellingen kosten 250 euro. Wat de mol meeneemt, levert niets op. Meer...

  • Ontknoping