Seizoen 13 Zuid-Afrika


Kaart

Locaties

  • Regina Mundi-kerk

    Eindpunt van de dropping

    Dropping (afl 1)

    Elke kandidaat wordt afzonderlijk gedropt buiten Soweto en krijgt vijf enveloppen. Eén envelop mag gratis opengemaakt worden; de volgende enveloppen kosten 100 euro per stuk. Want: wie op tijd bij de eindlocatie is, verdient 100 euro voor elke ingeleverde dichte envelop. Meer...

  • Orlando Towers

    Plaats van het bungeejumpen

    Bungeejumpen (afl 1)

    De groep wordt in twee teams verdeeld. Vijf kandidaten gaan bungeejumpen; de vijf anderen schatten in of hun medespelers wel of niet zullen springen. Wie goed ingeschat wordt, verdient een vrijstelling. Hoe goed kennen de kandidaten elkaar - en belangrijker: wat gunnen ze elkaar? Meer...

  • Lasers

    Laserstraal (afl 2)

    Een laserstraal wordt geblokkeerd door een aantal deuren. Door die te openen, ontgrendelt de laser een kluis met geld. Als een kandidaat onderweg door een laserstraal geraakt wordt, ligt deze echter uit het spel. Meer...

  • Market theatre

    Dictee (afl 2)

    De kandidaten moeten zo goed mogelijk meeschrijven met een Afrikaans gedicht. Daarna mogen drie van hen de pogingen samenvoegen tot één versie. De anderen moeten inschatten hoe goed het resultaat zal zijn. Meer...

  • Valkfontein

    Minedumps (afl 2)

    Op een grote vlakte staan negen vlaggen met geld. De kandidaten mogen die vanuit een centrale tent proberen te gaan halen, zonder afgeschoten te worden door twee teams met paintball guns. In de tent is op een scherm de precieze positie van aanvallers, kandidaten en geld te zien. Meer...

  • Test en executie 2

    Union street
  • Blyde River Canyon

    Foto maken (afl 3)

    Twee groepen kandidaten hebben uitzicht op een meer. Het derde groepje vaart daar rond. De twee eerste groepen moeten zorgen dat de derde groep foto's maakt van bedragen die rond het meer hangen en optellen tot 2250 euro. Maar het derde groepje is geblinddoekt... Meer...

  • Induna Adventures

    Organiseerde de spongen
    Sprong (afl 3)

    De ene groep kandidaten springt van een klif, in één van drie vakken waarin het water verdeeld is. De anderen bepalen, wat elk vak waard is: Levert het geld op, en wie verdient of verliest er jokers? Daarna wisselen de groepen van rol. Meer...

  • Sabi Sabi Game Reserve

    Safari (afl 3)

    Twee teams gaan mee op jeepsafari. Zij hebben elk een aantal enveloppes met dieren bij zich. Als ze het bijbehorende dier zien, mogen ze de vraag uit de enveloppe beantwoorden. Die gaat steeds over iemand in de andere jeep. Meer...

    Big five (afl 4)

    Twee kandidaten gaan op safari en moeten de Big Five fotograferen. Dat blijken echter niet de dieren zelf te zijn, maar de overige kanidaten die in kooien opgesloten zitten. Ze hebben elk de sleutel van een ander bij zich. Meer...

  • Touwbrug

    Kabel lopen (afl 4)

    Drie kandidaten met lef lopen over een touwburg bij een waterval. De anderen roepen woorden. Hoe meer woorden de kandidaat na de touwbrug aan Art kan vertellen, hoe meer geld verdiend wordt. Meer...

  • Executie

  • Puzzel maken

    Puzzelroute (afl 5)

    De groep moet een legpuzzel in elkaar zitten om een routekaart te vinden. Elke seconde puzzeltijd kost 5 euro. Met de routekaart kunnen ze de kampeerplaats in het Kruger Park vinden. Meer...

  • Kampeerplaats

    Lonely Bull

    Kampvuurspel (afl 5)

    De groep speelt Weerwolven van Wakkerdam rond het kampvuur, met twee mollen en vijf kandidaten. Winnen de mollen dan verdienen zij ieder drie jokers. Winnen de kandidaten, dan gaat er 1500 euro in de pot. Meer...

  • Goudzoeken

    Goudzoeken (afl 5)

    Binnen een half uur moet de groep 25 stukjes metaal vinden. Ontbrekende stukjes zijn te koop bij Art. Van het metaal kan een sleutel gesmolten worden om de kluis te openen met de beloning voor de opdracht. Meer...

  • Kruger Mpumalanga International Airport

    Dakota (afl 6)

    De kandidaten gaan een stukje vliegen. Omstebeurt mogen ze in de cockpit een stukje sturen én lezen ze over de intercom informatie voor over Zuid-Afrika. In hun tekst zal ook een testvraag verklapt worden, maar willen ze die wel delen? Meer...

  • Kerk

    Meet the mole (afl 6)

    Elke kandidaat krijgt van Art vier vragen. Als die goed beantwoord worden, zal de mol die in de kerk achter het orgel zit, de waarheid spreken op drie vragen van de kandidaat. Zo niet, dan antwoordt de mol naar 'eigen inzicht' en weet de kandidaat dus niets. Meer...

  • Startpunt paardrijden

    Paardrijden (afl 6)

    De groep gaat paardrijden en moet onderweg puzzelstukken verzamelen zonder af te stijgen. De puzzel vertelt hen, waar de penningmeester heen moet vliegen met een helikopter om geld te vinden. Deze kiest dan uit zes enveloppes, waarbij de enveloppe van de mol het meeste geld bevat. Meer...

  • Eindpunt paardrijden

  • Test en executie 6

  • Supermarkt

    Donkere kamer (afl 7)

    De groep moet boodschappen doen om een kamer te kunnen verduisteren. In die kamer kan dan het fotopapier ontwikkeld worden, dat in de zwarte kokers zit. Art waarschuwt dat er wellicht nog meer interessants te vinden is in de winkel. Meer...

  • Ontwikkelen

  • Daniël verdedigt vrijstelling

    Helikopter-jacht (afl 7)

    Daniël moet zijn vrijstelling verdedigen door vanuit een helikopter de anderen neer te schieten. De anderen moeten vier stukjes topito naar de andere kant van het speelveld brengen. Als dat lukt, verliest Daniël zijn vrijstelling en verdient de groep 2000 euro. Meer...

  • Basisschool

    Zulu school (afl 8)

    Twee kandidaten moeten van 30 woorden de Zulu-vertaling leren met hulp van een klas basisschool-leerilngen. De andere twee maken foto's van tien van die woorden. Dan toont Art de foto's aan het eerste duo om te zien, hoeveel ze van de klas hebben opgestoken. Meer...

  • Postkantoor

    Postkantoor (afl 8)

    Een loden bal hangt aan vier touwen en moet in één van drie vazen terecht komen. De touwen lopen door een oud postkantoor, zodat de kandidaten elkaar vanaf de uiteindes van de touwen niet kunnen zien. Door de grootte van het postkantoor blijkt ook communiceren lastig... Meer...

  • Drive-in bioscoop

    Drive-in bioscoop (afl 8)

    In een drive-in bioscoop worden een half uur lang fragmenten vertoond van oude mollen én de huidige mol. Intussen moeten de kandidaten ja/nee vragen stellen aan Art om auto's weg te kunnen sturen. In de laatste overgebleven auto zou dan 2000 euro moeten liggen... Meer...

  • Test en executie 7

  • Bibliotheek

    Bibliotheek (afl 9)

    In een bibliotheek liggen de tien molboekjes verstopt, naast de lievelingsboeken van de betreffende kandidaten. Elk lievelingsboek levert geld op voor de pot, maar de kandidaten moeten wel kiezen tussen het molboekje en het lievelingsboek. Hoeveel geld is extra informatie hen waard? Meer...

  • Hotel

  • Eindstation

    Treinreis (afl 9)

    In een stoomtrein geven negen Zuid-Afrikanen extra aanwijzingen aan de drie finalisten, als ze een vraag over het hele seizoen juist beantwoorden. Op het eind stelt Spencer aan de bar drie vragen, waarna de kandidaten naar een coupé worden gestuurd waar misschien wel de naam van de mol ligt. Meer...