Seizoen 12 IJsland


Kaart

Locaties

  • Vliegtuigwrak

    Dropping (afl 1)

    De kandidaten worden ieder op een andere plek gedropt. Ze moeten elkaar en een vliegtuigwrak zien te vinden binnen drie uur. Als de mol tenminste niet aan de klok zit... Meer...

  • Gletsjer

    Gletsjer (afl 1)

    In twee groepen gaat men een gletsjer op. De eerste groep krijgt een kompas en aanwijzingen om 5x5 kokers te vinden. Ze moeten de tweede groep instrueren om de juiste kokers met geld te pakken. Meer...

  • Brug

    De brug (afl 1)

    Drie kandidaten moeten hun vrijstelling verdedigen door te paintballen op een brug. Als de anderen hen neerschieten of sneller zijn, vervalt de vrijstelling en wordt geld voor de pot verdiend. Meer...

  • Test en executie

  • Trap bij waterval

    Trap (afl 2)

    De groep begint onderaan een lange trap. Art stelt via een portofoon vragen over de kandidaten. Het antwoord bepaalt hoeveel treden men omhoog moet. Bij elke vraag blijft iemand achter. Komt de laatste deelnemer precies uit bij Art? Meer...

  • Met jeep VIKING schrijven

    Jeep (afl 2)

    De kandidaten gaan in twee jeeps een route over een zandvlakte rijden en trekken zo een spoor. Frits en Dio moeten hen instructies geven vanaf een berg. Kunnen de autorijders uiteindelijk raden, welk woord ze geschreven hebben? Meer...

  • Rooksignalen

    Rooksignalen (afl 2)

    De kandidaten worden verdeeld in vier teams plus een vertrouweling. De teams gaan via rooksignalen een code doorseinen langs een route. Art rijdt met Maarten die route en laat het laatste team de code noemen. Denkt Maarten dat het de rest gaat lukken? Meer...

  • Riverjet

    Riverjet (afl 3)

    Een groepje kandidaten schildert een pim-pam-pet-opdracht op een bord en gaat langs een rivier staan. De tweede groep vaart langs met een riverjet en verzint antwoorden. De laatste groep moet de antwoorden ontcijferen. Meer...

  • Jokers of geld

    Jokerspel (afl 3)

    De kandidaten komen omstebeurt bij Art, terwijl de rest in de verte toekijkt maar niets hoort. Ieder mag kiezen tussen een enveloppe en een joker. In de enveloppe blijkt geld te zitten. Wie kiezen voor de groep? Meer...

  • Toren

    De toren (afl 3)

    Zes kandidaten krijgen een rondleiding door Reykjavik. De andere twee ontcijferen op een toren hun telefoonnummer. Als de zes tijdig gewaarschuwd worden en de toren niet binnengaan, wordt geld verdiend voor de pot. Meer...

  • Tandem

    Munitiedepot (afl 4)

    Bij elke kandidaat hoort een bunker met een graffiti-tekst, maar iedereen begint op de foute plek. Per tandem verplaatsen steeds twee kandidaten zich, waarna één van hen afgewisseld wordt. Is iedereen tijdig op de goede plek? Meer...

  • Snorkelen en foto's

    Snorkelen (afl 4)

    De kandidaten gaan in drie duo's snorkelen en moeten onderweg de volgorde van de foto's van hun ouders onthouden. Marit luistert mee en moet na afloop de juiste volgorde afmkaken. Meer...

  • Onderhandelen

    Executie (afl 4)

    Er zijn nog twee kandidaten over bij de executie. De anderen mogen onderhandelen en moeten daarna voor of tegen de executie stemmen. Er zijn vier mogelijke uitkomsten, elk met hun eigen voor- en nadeel. Meer...

  • Vragen in vliegtuig

    Vliegtuig (afl 5)

    In het vliegtuig krijgt elke kandidaat een vraag van een stewardess. Na de vlucht moeten de kandidaten omstebeurt hun vraag beantwoorden. Elk antwoord verdubbelt of halveert de opbrengst. Meer...

  • Wild west

    Western-dorp (afl 5)

    De kandidaten spelen steeds één tegen één. In een westerndorp vinden ze kisten met drie keuzes: Hun tegenstander verzwakken, geld pakken of jokers. De anderen zijn sluipschutter en kunnen een speler in één keer uitschakelen. Meer...

  • Toren Hadewych & Liesbeth

  • Kruis 1

  • Kruis 2

  • Kruis 3

  • Kruis 4

  • Eindlocatie

    Kasteel (afl 5)

    Twee teams zoeken in een Spaanse stad naar vier daken met vlaggen erop. Daar vinden ze het adres van de eindbestemming. Een laatste duo geeft vanaf een hooggelegen kasteel aanwijzingen. Meer...

  • Test 5

  • Boogschieten

    Boogschieten (afl 6)

    De kandidaten gaan boogschieten met een vrijstelling als doel. Daarna moeten de twee besten de vrijstelling op een vlot over een meer trekken. De anderen mogen met brandende pijlen het vlot proberen te laten zinken. Meer...

  • Verlaten mijn

    Het licht (afl 6)

    Rond een verlaten mijn moeten tien grote lampen op zes aggregaten aangesloten worden. Dat moet echter op de juiste manier gebeuren en intussen kunnen de kandidaten afgeschoten worden door sluipschutters. Meer...

  • Strand

    Vispuzzel (afl 6)

    Op het strand moet een vis gemaakt worden met acht stukken wrakhout. Daarna daagt Art de groep in twee rondes uit, om de vis te verbouwen. Als het snel genoeg lukt, kan geld verdiend worden van de pot. Meer...

  • Wandeling

    De stier (afl 7)

    De groep krijgt een grote houten stier die een berg op gedragen moet worden. Onderweg komen ze woorden tegen. Van die letters moeten ze andere woorden maken en op de stier schrijven; hoe meer hoe beter. Meer...

  • Bruggen

    Drie bruggen (afl 7)

    De kandidaten gaan elk van een brug abseilen en een tweede brug opklimmen via een touw. De mol heeft van tevoren ingezet op welke kandidaten wel of niet zullen durven. Meer...

  • Universiteit van Sevilla

    Schilderijen (afl 7)

    Tim moet Engelssprekende studenten vinden die ook nog kennis van kunst hebben. De anderen moeten twee schilderijen tot leven wekken. Als de studenten raden welk schilderijen het zijn, dan wordt 2000 euro verdiend. Meer...

  • Test en executie

  • Plaza de Espana, Sevilla

    Gedrag (afl 8)

    Hadewych wordt naar een plein gestuurd om daar zoveel mogelijk te observeren. De anderen moeten zich vermommen en zorgen dat ze samen met Hadewych op de foto komen, zonder dat zij het merkt. Meer...

  • Hotel

  • Doolhof

    Labyrinth (afl 8)

    Middenin een doolhof liggen enveloppes met geld. De kandidaten moeten die enveloppes naar buiten brengen zonder getikt te worden. Via een beeldscherm kan van bovenaf geobserveerd worden om elkaar te helpen. Meer...

  • Casino

    Casino (afl 8)

    In een casino in Sevilla spelen de kandidaten een potje kwartetten. Op de kaarten staan de gezichten van alle deelnemers van dit seizoen. Met het spel is een vrijstelling te verdienen. Meer...

  • Hacienda

  • Puerto nuevo

    Ontvoering (afl 9)

    Bij het ontbijt verschijnt Liesbeth niet. Op haar kamer vinden Hadewych en Anne-Marie een telefoon en autosleutels. Voor 2500 euro moeten ze haar binnen drie uur vinden. Ze kunnen slechts heel beperkt met Liesbeth bellen... Meer...

  • Ontknoping