Seizoen 10 Japan


Kaart

Locaties

  • Megami Ohashi Bridge, Nagasaki

    Megami Ohashi Bridge, Nagasaki
    Brug, boot en helikopter (afl 1)

    Vier kandidaten moeten op de juiste pijlers van de brug gaan staan; elke pijler is een windrichting. De vier in de boot moeten met gekleurde vlaggen doorseinen wat zij zien, naar de laatste twee in een helikopter. Zij moeten dit gebruiken om kistjes te openen met de juiste sleutel. Meer...

  • Grachten, Nagasaki

    Grachten, Nagasaki
    Persoonlijke voorwerpen (afl 1)

    Acht kandidaten kopen ieder een eigen voorwerp dat op henzelf moet slaan. Dan moeten ze in duo's de juiste foto's bij de juiste voorwerpen zetten. Ten slotte mogen Manuel en Loretta een veto uitspreken over twee foto's. Meer...

  • Park van de Vrede

    Nagasaki Peace Park, Nagasaki
    Tramrit door Nagasaki (afl 2)

    Met een tram worden de kandidaten in drie groepen afgezet in Nagasaki. Ze moeten kokers vinden met aanwijzingen. Daarmee kunnen ze te weten komen, hoe ze op tijd bij de eindplek komen waar Pieter Jan hen opwacht. Meer...

  • Holland Village

    Hotel Amsterdam, Huis ten Bosch, Nagasaki
    Holland Village (afl 2)

    Geblinddoekt wordt de groep naar Holland Village bracht, een oud-Hollands dorpje in Japan. Ze moeten in duo's of alleen op zoek naar geld, maar kunnen worden afgeschoten. Onderweg kunnen ze delen van een plattegrond ontgrendelen. Meer...

    Jokers (afl 2)

    De kandidaten kunnen jokers verdienen voor een andere kandidaat, die ze goed vertrouwen. Het is daarna echter maar de vraag, of er eerlijk geruild zal worden. Daar komen ze snel achter: Ze mogen toekijken hoe de ander z'n test maakt en welke jokers worden ingezet! Meer...

  • Atago Driving School

    Atago Driving School, Nagasaki, Japan
    Rijles (afl 3)

    Vier kandidaten rijden met een rij-instructeur over een parcours. Ze mogen geen enkel stuk tweemaal berijden en moeten onderweg zoveel mogelijk geldpunten bereiken. Ze worden echter afgerekend op hun verkeersovertredingen. Meer...

  • Geisenkaku Garden

    Geisenkaku Garden
    Iconen (afl 3)

    De kandidaten ontmoeten twee belangrijke en bekende gasten tijdens een uitgebreide lunch. Ze kiezen intussen ieder een geheime opdracht. Ook de gasten blijken echter een geheime opdracht te hebben... wie weet slagen zij daar ook wel in! Meer...

    Barbara (afl 3)

    Na de test blijkt dat alle kandidaten een groen scherm krijgen en Barbara overblijft. De keuze is nu aan de anderen: Gunnen ze haar een plek in de volgende aflevering of gaan ze voor geld? En vertrouwt Barbara hen wel genoeg om in haar opdracht te slagen? Meer...

  • Mogi High School

    Examen (afl 4)

    In een verlaten schoolgebouw liggen tien opgaven klaar in tien lokalen. De kandidaten hebben twintig minuten de tijd en elk goed antwoord is 250 euro waard. Maar een fout antwoord betekent, dat één kandidaat in het lokaal achterblijft... Meer...

  • Zandzakken

    Zandzakken sjouwen (afl 4)

    Twee teams beginnen ieder aan één kant van een wandelroute. Het bedrag dat ze verdienen, hangt af van het aantal zandzakken dat de teams meenemen én het punt waar ze elkaar binnen anderhalf uur tegenkomen. Meer...

  • Bos

    Vastgebonden in het bos (afl 4)

    De groep wordt 's avonds aan één ketting vastgebonden rond een aantal bomen in het bos. Elk kwartier kan één persoon zichzelf bevrijden (en daarmee de opbrengst verdubbelen) of een vrijstelling pakken (dan stopt de opdracht en slaapt de rest in het bos)... Meer...

  • Test en executie

    Godaido Hall, Matsushima

  • Matsushima Islands

    Bootje varen, tempel bouwen (afl 5)

    Op drie eilandjes met stukken van een tempeltje worden de kandidaten afgezet. Met een bootje moeten de spullen naar een schiereiland gebracht worden. Er zijn enkele simpele regels die deze opdracht echter een hele puzzel maken. Meer...

  • Zao

    Japanse tekens (afl 5)

    De groep wandelt een berg op en komt onderweg tien bordjes met Japanse tekens tegen. Bovenop de berg moeten ze de juiste tekens uit een grote verzameling uitkiezen. Achterop staan dan de cijfers die ze nodig hebben om de kist met geld te openen. Meer...

  • Asahiza Cinema, Yamagata

    Karaoke (afl 5)

    In een verlaten bioscoop wordt de groep verdeeld over twee zalen. De zalen moeten omstebeurt een liedje zingen en de andere zaal moet de titel raden. Wat het lastig maakt, is dat de groepen elkaar wel zien maar niet horen. Meer...

  • Test en executie

  • Hotel

  • Tempel

    Hojusan Risshakuji, Yamadera

    Tempel met 1000 treden (afl 6)

    Op de lange steile trap bij Yamadera moet de groep besluiten wie er te vertrouwen is en wie niet. Degene die het verste komt, neemt vervolgens een beslissing voor de hele groep. Zal hun vertrouwen terecht blijken, of zijn de jokers te aanlokkelijk? Meer...

  • Fotogalerij

    Museum voor wetenschap en industrie in het Yamagata Kajo Central gebouw in Yamagata.

    Fotogallerij (afl 6)

    In een fotogalerij hangen 13 tweetallen foto's. Elke kandidaat moet proberen de logica te doorgronden en het juiste pad langs de foto's te volgen. Wie dat lukt, zal op het einde bij de telescoop komen waarin de mol te zien is. Meer...

  • Mogami River

    Rivier (afl 6)

    In een wilde rivier moeten de kandidaten in twee kano's containertjes onderscheppen en er een muntje in doen. De vijfde persoon is keeper en vangt de containers op. Elke container met een muntje erin die daar wordt opgepikt, is geld waard voor de pot. Meer...

  • Hotel

    Hotel Villa Fontaine Roppongi, Minato, Tokyo

  • Kruispunt Shibuya

    Shibuya (afl 7)

    Midden op straat gaan vier kandidaten onderhandelen over de inhoud van vier koffers. De vijfde is het luisterend oor en probeert te achterhalen welke keuze zijn medekandidaten zullen maken. Een goede voorspelling is 2000 euro waard. Meer...

  • Spionage

    Spionage (afl 7)

    Twee kandidaten proberen 2000 euro te verdienen door tijdig een route af te leggen en te ontdekken wie hun achtervolgers zijn. De achtervolgers kunnen echter een vrijstelling verdienen als ze ongezien én in de buurt blijven. Meer...

  • Eindpunt webcamopdracht

    Eindpunt voor het videoscherm op Flags Square bij de zuid-oost uitgang van Shinjuku Station, Tokyo.

    Webcamopdracht (afl 7)

    Drie kandidaten zijn te zien op een webcam en moeten een gedeelte van een webadres uitbeelden. De laatste twee zien de beelden op hun laptop en kunnen de groep weer bij elkaar brengen. Meer...

  • Tokyo Tower

    Tokyo Tower (afl 8)

    Twee duo's worden elk op 1500m afstand van de Tokyo Tower gezet. Ze krijgen één uur en elk 2500m om terug te komen bij de toren. Een GPS-apparaat houdt bij hoeveel meter ze afgelegd hebben. Meer...

  • Oakwood Appartments

    Shinjuku, Shinjuku, Tokyo

    Dilemma's (afl 8)

    Elk van de vier kandidaten krijgt twee dilemma's voorgeschoteld die zich de afgelopen dagen hadden kunnen voordoen. Hierna komt de groep weer samen en moeten ze raden welke antwoorden gegeven zijn. Meer...

    Waterbunker (afl 8)

    In een ondergrondse waterbunker is een doolhof gespannen van gekleurde touwen. Elke kandidaat moet vier gekleurde haken verzamelen in het doolhof, om daarna zo snel mogelijk een tangram op te lossen. Meer...

  • Waterbunker

    Kasukabe City (?) bij Tokyo

  • Strand

    Strand (afl 9)

    Op het strand staan de namen van de tien kandidaten. Sanne moet Pieter Jan antwoord geven op negen vragen. Haar antwoord bepaalt, welke letters worden weggeveegd en welke boodschap dus over blijft. Meer...

  • Ninja's

    Ninja's (afl 9)

    Op een eiland bij Tokyo zoeken de kandidaten in het donker naar geld. Er zijn echter ninja's die hen kunnen aftikken. De kandidaten kunnen de ninja's op afstand neerschieten en mogen elkaar 'bevrijden'. Verzamelen ze genoeg geld in de geldkist? Meer...